Авіація зараз становить близько 2,5% усіх світових викидів вуглецю (Фото: Pixabay)Допоможуть побутові відходи. Сміття з міст може стати паливом для літаків і зменшити викиди авіації на 90%
Науковці виявили, що побутові відходи — зокрема залишки їжі та використані упаковки — можуть стати джерелом палива для літаків і допомогти суттєво скоротити шкідливі викиди в атмосферу.
Зробити резюме статті: ChatGPT
Згідно з дослідженням, проведеним науковцями з університету Цінхуа та Гарвардського проєкту з енергетики, економіки та довкілля, звичайне міське сміття може бути перетворене на екологічне авіаційне паливо (SAF). Таке паливо здатне зменшити викиди парникових газів протягом життєвого циклу на 80−90% у порівнянні зі звичайним авіаційним паливом із нафти.
Авіація зараз становить близько 2,5% усіх світових викидів вуглецю, і попит на авіаперельоти може подвоїтися до 2040 року. На відміну від автомобілів, що активно переходять на електротягу, для літаків немає простого способу відмовитися від викопного палива.
«На відміну від дорожнього транспорту, в авіації немає швидкого рішення для досягнення нульових викидів. Але перетворення звичайного сміття на паливо може стати важливим кроком до чистішого майбутнього польотів», — пояснив Цзіньґран Чжан, перший автор дослідження та науковий співробітник Гарвардського проєкту.
Міські відходи зазвичай складаються з органічних решток, пластику, паперу та металів, які найчастіше спалюють або вивозять на полігони. У новій технології їх пропонують перетворювати на паливо через процес газифікації та синтез Фішера-Тропша. Це не лише зменшує кількість відходів, а й скорочує викиди парникових газів.
За підрахунками вчених, зі звичайного сміття можна отримати до 50 мільйонів тонн авіаційного палива на рік, що дозволить компенсувати близько 16% викидів у галузі. Якщо додати до процесу «зелене» водневе паливо, обсяг може зрости до 80 мільйонів тонн, а це покриє майже третину світового попиту на авіаційне паливо і скоротить близько 270 мільйонів тонн CO₂ щороку.
«Якщо ми перетворюватимемо міські відходи на низьковуглецеве паливо, яке вже підходить для сучасних двигунів, це дозволить скорочувати викиди вже сьогодні», — зазначив Чжан.
Автори дослідження вважають, що для розвитку цього напрямку потрібна співпраця урядів, виробників палива, авіакомпаній і виробників літаків. Це допоможе збільшити обсяги виробництва, знизити вартість і прискорити перехід авіації до нульових викидів.




