TikTok сам «підігріває» окремі відео в стрічці. Що це означає
Команда TikTok регулярно «підігріває» окремі відео, тобто вручну збільшує їх популярність і кількість переглядів зі стрічки рекомендацій. Про це свідчать документи та шість різних джерел, інформацію від яких отримали журналісти Forbes. Редакція AIN.UA переклала матеріал про те, як TikTok впливає на вірусний контент на платформі.
Що таке «Підігрівання»
TikTok завжди позиціював рекомендації у розділ For You як персоналізовану стрічку. Вона ранжується за допомогою алгоритму, який вивчає ваші інтереси на основі поведінки в додатку. Однак колишні працівники TikTok та його материнської компанії ByteDance розповіли, що команда додатка вручну відбирають конкретні відео та посилюють їх розповсюдження. Цю практику називають «підігрівом» і втілюють таємно.
TikTok ніколи публічно не заявляв, що займається «підігрівом» — і хоча всі технічні гіганти певною мірою намагаються розширити конкретні публікації для своїх користувачів, вони зазвичай чітко позначають, коли це роблять. Google, Meta та сам TikTok, наприклад, співпрацюють із громадськими організаціями охорони здоров’я та виборчими групами, щоб поширювати точну інформацію про COVID-19.
Джерела також повідомили, що TikTok часто використовував «підігрів», щоб покращувати свої відносини з впливовими особами та брендами, залучаючи їх до партнерства шляхом збільшення кількості переглядів.
В документі також йдеться, що самі працівники зловживали цією можливістю. Відомо про випадки, коли співробітники «підігрівали» свої власні відео, порушуючи політику компанії. Одного разу такий інцидент призвів до того, що обліковий запис отримав понад три мільйони переглядів.
Команди TikTok, ByteDance і навіть підрядники, які працюють з компанією, мають значну свободу у вирішенні, який контент рекламувати. У документі під назвою «Політика «нагрівання» TikTok» говориться, що працівники можуть використовувати функцію для «залучення впливових людей» і «просування різноманітного контенту», а також для «просування важливої інформації» та «просування релевантних відео, які були пропущені алгоритмами рекомендацій».
Що кажуть в компанії?
Представник TikTok Джеймі Фавац відповів на запит Forbes: «Ми рекламуємо деякі відео, щоб допомогти урізноманітнити контент і познайомити зі знаменитостями та молодими творцями спільноту TikTok. Лише кілька людей із США мають можливість схвалювати вміст для просування в США, і цей вміст становить приблизно 0,002% відео у стрічках For You».
Спочатку в компанії використовували «підігрів» з конкретною бізнес-метою: урізноманітнити вміст TikTok, який захопили підлітки, що танцювали під однакові треки. «Мета цієї функції — просувати різноманітний контент, поширювати важливу інформацію та підтримувати творців», — йдеться в посібнику MINT Heating Playbook.
До чого тут політика?
Втручання в алгоритми стрічки допомагає платформам створювати безпечний досвід для дітей і контролювати дезінформацію. Однак багато критиків соцмереж вважають, що компанії використовують кураторство, щоб нав’язати користувачам свої власні політичні уподобання.
У випадку TikTok експерти найбільше бояться, що китайський уряд може змусити китайського власника платформи, ByteDance, посилити або придушити певні наративи в TikTok. Компанія визнала, що раніше цензурувала контент із критикою Китаю, а минулого року колишні співробітники ByteDance розповіли BuzzFeed News, що інший додаток ByteDance, тепер уже агрегатор новин під назвою TopBuzz, закріплював «прокитайські повідомлення» у верхній частині своїх новин.
Зараз TikTok веде переговори про укладення контракту з Комітетом з іноземних інвестицій у Сполучених Штатах (CFIUS), який, за його словами, розв’язувати всі проблеми національної безпеки, пов’язані з іноземною власністю програми. Але все більше законодавців прагнуть заборонити TikTok. Минулого місяця материнська компанія TikTok ByteDance визнала, що команда співробітників на чолі з керівником із Пекіна стежила за фізичним розташуванням журналістів намагаючись визначити їхні джерела. ByteDance звільнили співробітників, які брали участь у стеженні.
А у грудні TikTok оголосив, що додасть нову панель до рекомендованих відео під назвою «Чому я це бачу», яка розповідатиме користувачам про те, як для них було обрано те чи інше відео у рекомендаціях. Приклади в публікації в блозі, яка пояснювала роботу нової функції згадувалися такі формулювання: «Це відео популярне в Сполучених Штатах» і «ви стежите за [обліковим записом]», але в публікації не згадувалося «про нагрівання».