В ЄС до публікації готують нові пропозиції щодо «військової мобільності» для військ НАТО, пише Financial Times (Фото: REUTERS/Ints Kalnins)Замість 45 днів — 5. У НАТО розробляють план прискорення перекидання військ на східний фланг у разі зіткнення з РФ — FT
Старі залізничні мости, різні стандарти залізничних шляхів і бюрократичні перепони призвели до того, що військам НАТО знадобиться щонайменше 45 днів, щоб дістатися до кордонів із країною-агресором РФ.
Про це повідомляють 18 листопада в аналітичному матеріалі американського видання Financial Times із посиланням на оцінки чиновників Євросоюзу.
За їхньою інформацією, до публікації готують нові пропозиції щодо «військової мобільності» для НАТО, основна мета яких — домогтися скорочення вищевказаного терміну з 45 днів до 3−5 днів.
«Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну 2022 року Франція не змогла відправити танки до Румунії найкоротшим сухопутним маршрутом через Німеччину і була змушена транспортувати їх Середземним морем», — пише FT.
У 2022-му доставлення французьких танків Leclerc до Румунії розтягнулася на тижні — після того, як німецька митниця відмовилася їх пропускати. Тоді у ФРН заявили, що цей вантаж був занадто важкий для транспортування дорогами. Тому танки довелося відправляти з Марселя в Александруполіс у Греції, а потім уже залізницею до Румунії, пише видання.
При цьому, як розповіли виданню військові європейські чиновники, перш ніж війська НАТО почнуть вільно переміщатися континентом, першим викликом дня для них буде політичне визнання військової кризи, що насувається.
«Як швидко ми зможемо визначити, що вони починають робити? Потім ідеться про швидкість ухвалення рішення. Особи, які приймають рішення, кажуть, що нам потрібно мобілізуватися, вивезти боєприпаси зі складів. Годинник цокає, і ви хочете щось зробити до того, як росіяни почнуть атаку», — сказав FT колишній командувач військами США в Європі генерал Бен Ходжес.
За його словами, тепер основна мета полягає в тому, щоб послати Кремлю «сильний сигнал стримування».
«(Сигнал має виглядати так — ред.) Ми знаємо, що ви замислюєте, і ми готові. Дивіться, ми тут», — сказав Ходжес.
Згідно з оцінками дипломатів НАТО, загалом вірні прогнози аналітиків, за якими зі США, Канади та Великої Британії до континентальної Європи можна буде перекинути близько 200 тисяч військовослужбовців, близько 1,5 тисячі танків та понад 2,5 тисячі одиниць іншої бронетехніки.
Однак при цьому виконавчий директор Європейської залізничної асоціації CER Альберто Маццола заявив, що в Європі тільки починають розуміти проблеми військової логістики такого масштабу.
«Нам потрібно перевірити, які з тунелів у Європі підходять для цього», — сказав він.
Як пише FT, стандартні габарити навантаження поїздів у ЄС — занадто вузькі для військових перевезень. Крім того, ухил колії рейок також може становити проблему.
«Якщо у вас важкий вантаж, він може просто впасти», — сказав виданню один із чиновників ЄС.
Для розв’язання проблеми несумісності залізничних габаритів у країнах Балтії, Естонія, Латвія і Литва реалізують проєкт вартістю 24 млрд євро з їхньої інтеграції в європейську залізничну мережу. Спеціально для цього було розроблено проєкт Rail Baltica з урахуванням військових перевезень — щоб організувати доставлення і нестандартних вантажів.
Як заявив гендиректор проєкту Марко Ківіла, вирівнювання ширини колії вкрай важливе з погляду ефективності та безпеки.
«Значна робота має бути виконана і щодо дорожньої мережі, особливо в Німеччині, яка завдяки своєму географічному положенню і ролі приймаючої сторони для 37 тисяч американських військовослужбовців посідає центральне місце в цьому плані», — підсумувало видання.
25 березня заступник начальника Головного управління розвідки МОУ генерал-майор Вадим Скібіцький заявив, що Росія розглядає 15 можливих сценаріїв військових конфліктів до 2045 року, з яких шість стосуються Північної Європи, а чотири — Польщі.
Генеральний секретар НАТО Марк Рютте, коментуючи інформацію ГУР, заявив, що НАТО відповість «повною силою» в разі нападу Росії на одну з країн Альянсу.
У січні міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус заявляв, що з огляду на зростання російської армії існує ймовірність спроби нападу РФ на країни НАТО у 2029−2030 роках. У зв’язку з цим він наголосив на важливості зміцнення обороноздатності Альянсу до цього часу.
12 квітня генінспектор Бундесверу Карстен Бройер заявив, що він вважає, що Росія може здійснити напад на країни НАТО вже у 2029 році, який, за його словами, стане цільовим для переозброєння німецької армії.
6 травня прем'єр-міністр Нідерландів Дік Схоф заявив, що загроза з боку Росії не обмежується тільки Україною і дедалі частіше набуває гібридних форм.
7 жовтня аналітики Інституту вивчення війни писали, що Росія прискорює початкову фазу своєї кампанії з підготовки до можливої майбутньої війни з НАТО і перейшла до етапу підготовки інформаційно-психологічної основи для такої війни.
Фахівці ISW припускають, що наразі Росія, ймовірно, проводить «скоординовані підготовчі дії в рамках фази створення фізичних і психологічних умов» для надзвичайних ситуацій військового характеру.
31 жовтня німецьке видання Welt повідомило, що в НАТО підготували 4400-сторінковий план оборони на випадок можливого збройного конфлікту з Росією, зосередившись на східному фланзі Альянсу.
Документ під назвою Концепція лінії стримування на східному фланзі розробляли за участю всіх 32 країн-членів Альянсу під керівництвом Верховного командування сухопутних військ НАТО, підсумувало видання.











