Як ШІ трансформує SEO. Практичні кейси від диджитал-агенції Promodo — колонка
Ми багато чуємо про те, як штучний інтелект допомагає автоматизувати та підвищувати ефективність роботи спеціалістів. ШІ вже давно перестав бути якоюсь футуристичною концепцією — це дійсно робочий інструмент, який підсилює вашу команду. Проте як щодо практики? Як насправді імплементувати ШІ у свою роботу, наскільки це легко та чи дійсно так ефективно?
Дмитро Криченков, SEO Team Lead Promodo, та команда Gathers поділилися інсайтами щодо ефективності інтеграції ШІ в роботу SEO-відділу.
Ось лише кілька успішних кейсів імплементації ШІ в роботу SEO-відділу.
Оптимізація процесу кластеризації семантичного ядра
Ця задача зазвичай забирає неймовірно багато часу команди, особливо на великих e-commerce-проєктах. Звичайно, цей процес команда прагнула автоматизувати. Як рішення, пояснили чат-боту за допомогою кількох промтів мету та задачу, надали йому інформацію у вигляді трьох параметрів: список ключових слів, мова семантики та список категорій, за якими буде виконуватися кластеризація. На виході отримали інструмент, який за кілька хвилин переробляє великі масиви семантики.
Створення шаблонів мікророзмітки
Мікророзмітка допомагає пошуковим роботам краще «розуміти» структуру сайту та контент, який там є. Ці дані працюють для покращення відображення ресурсу в результатах пошуку. Раніше на їх створення витрачалося багато часу, особливо в проєктах із багатосторінковими сайтами.
Аби оптимізувати цей процес, команда створила власного чат-бота (це одна з відносно нових функцій платної версії ChatGPT, яка дозволяє створювати власних ШІ-асистентів; крім того, вже зараз ця функція стає доступною для всіх користувачів). Колеги взяли різні типи мікророзмітки, з якими працюють найчастіше (на кшталт Product, Article тощо), та передали чат-боту бібліотеку знань. Завдяки цьому вдалось значно підвищити якість коду мікророзмітки, який віддає ШІ.
Створення біографії для сторінки автора
Наявність якісно написаної біографії на сторінці автора є важливим фактором ранжування — і ШІ можна навчити створювати майже взірцеві зразки, ще й у кількох варіантах. Фахівцю залишається лише обрати ту, яка йому найбільше до вподоби (або поєднати різні версії, щоб створити найкращу з них).
Команда Promodo, яка працювала над цим завданням, розробила аж три способи генерацій біографій за допомогою ChatGPT:
- всередині самого чат-бота за допомогою розробки власного GPT — експерта-копірайтера, що спеціалізується на SEO. Вони описали ШІ його задачу, яку інформацію він отримуватиме (ім’я автора, його освіта, досвід, хобі тощо) та вказали додаткові параметри: обсяг згенерованого тексту, його стиль і мову генерації відповідей. Водночас у базу знань GPT вони додали опис, що таке E-E-A-T фактори, щоб він генерував свою відповідь відповідно до них.
- генерація біографій за допомогою API з використанням Google Scripts — найкращий спосіб, коли потрібно згенерувати одразу кілька біографій. Наприклад, для кількох авторів блогу, які мають різний досвід і спеціалізацію.
Він додає, що під час навчання команді вдалося виконати поставлені задачі на 90 %. Ще 10 % вони залишили для внутрішнього доопрацювання. До того ж йдеться не лише про використання ChatGPT, але і про інтеграцію інших ШІ-моделей, які можуть допомогти зі специфічними завданнями, що не закриває чат-бот від OpenAI.
Використання ШІ-інструментів на кшталт ChatGPT — це нова рутина сучасного диджитал-фахівця. Вони дозволяють поступово змінювати підходи до розвʼязання тих чи інших задач — але не всіх і не завжди. Основним виконавцем усе ще залишається людина, проте сьогодні без розуміння, як ефективно імплементувати ШІ у свою роботу, уже не обійтися.