Україна, Чехія, Словаччина і Німеччина планують створити водневу магістраль через Центральну Європу
Чотири європейські компанії газової інфраструктури з України, Словаччини, Чехії та Німеччини об’єднують зусилля для створення водневої магістралі через Центральну Європу.
Як повідомляє "Європейська правда", про це йдеться у заяві Оператора газотранспортних систем України.
Спільна ініціатива "Центральноєвропейський водневий коридор" спрямована на створення водневої "магістралі" у Центральній Європі для транспортування водню з перспективних районів постачання водню в Україні через Словаччину і Чехію в райони підвищеного попиту в ЄС.

Водневий коридор також дозволить транспортувати водень з виробничих підприємств до споживачів водню в Чехії та Словаччині.
Серед компаній-учасників – EUSTREAM (компанія-оператор ГТС Словаччини), Оператор ГТС України (ОГТСУ), NET4GAS (компанія-оператор ГТС Чехії) і OGE (провідна компанія-оператор ГТС Німеччини).
"Природний газ залишиться ключовим джерелом енергії і важливим чинником програми з декарбонізації у найближчі два десятиліття. Тим не менш, водень, ймовірно, відіграватиме значну роль до 2050 року, коли європейська економіка, як очікується, досягне вуглецевої нейтральності", – сказав Павел Станчак, заступник генерального директора з розвитку та трансформації ОГТСУ.
Словаччина та Чехія експлуатують великий газопровідний коридор, що з’єднує Україну з зонами попиту на водень в Європі. Газотранспортні системи Словаччини, Чехії та Німеччини можуть бути перепрофільовані для транспортування водню.
З іншого боку, очікується, що Німеччина стане ключовим регіоном попиту на водень в Європі та імпортуватиме значні обсяги.
Центрально-Європейський водневий коридор може бути створений частково за рахунок перепрофілювання існуючої газової інфраструктури у поєднанні з цільовими інвестиціями в нові спеціалізовані водневі трубопроводи та компресорні станції. Це дозволить забезпечити транспортування водню на великі відстані за доступною ціною.
Організатори проєкту вже приступили до вивчення можливості технічної реалізації створення Центрально-Європейського водневого коридору для транспортування чистого водню в обсязі до 120 ГВт-год на день.