Кілька кліків, автоматичні перевірки та година часу: як працює електронне бронювання через портал «Дія» — колонка Михайла Федорова
17 липня на порталі «Дія» запрацював один із довгоочікуваних сервісів — електронне бронювання. В ексклюзивній колонці для AIN.UA міністр Михайло Федоров розповідає, як працює електронне бронювання та для кого воно буде доступним.
Ми працювали над сервісом разом із Мінекономіки та Міноборони, щоби підприємства могли в кілька кліків забронювати співробітників — без збирання папірців та походів до держорганів.
Цифровізація процесу усуває людський фактор, адже всі дані перевіряють автоматично, а керівник у режимі реального часу розуміє, кого забронювали, а кого ні.
Раніше, щоб забронювати співробітника, потрібно було подавати паперові заяви, збирати підписи й тижнями чекати на результат, поки розглянуть кожну заяву.
«Дія» ж значно прискорює процес і робить його прозорішим. У середньому процес електронного бронювання триває до години, до того ж рішення ухвалює не людина, а кілька автоматичних перевірок.
Як працює електронне бронювання в «Дії»
Після ухвалення рішення про визначення підприємства критично важливим ЦОВВ та ОВА вносять його до Єдиного переліку установ, які є критично важливими й можуть отримати бронювання для своїх співробітників.
Далі керівнику установи чи підприємства потрібно авторизуватися на порталі «Дія». Під час формування заяви система автоматично перевіряє, чи є підприємство критично важливим. Після цього керівнику потрібно вказати перелік людей, яких хочуть забронювати. Система перевіряє дані співробітника в реєстрі «Оберіг», який синхронізується з Реєстром застрахованих осіб (ПФУ), й отримує інформацію про його працевлаштування.
Така процедура відбувається щодо кожного співробітника зі списку. Далі «Дія» надішле сповіщення керівнику про результат розгляду заяви й рішення про кожного працівника — заброньований він чи ні та які причини в разі відмови.
Якщо рішення позитивне, система автоматично переводить військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік. Із цього моменту він уважається заброньованим. Паралельно в «Резерв+» з’являється інформація про успішне бронювання на визначений термін.
На першому етапі електронне бронювання доступне для підприємств, які є критично важливими для економіки та життя населення. Надалі поступово розширюватимемо перелік підприємств та установ, які можуть скористатися електронним бронюванням на порталі «Дія».
Автор: Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації