Чому штучний інтелект не працює: п’ять найпоширеніших менеджерських помилок — колонка
Іноді генеративний ШІ може працювати зовсім не так, як ми того очікуємо. Здавалося би, елементарні запити не дають пристойного результату. Про те, чому так трапляється і як це змінити в авторській колонці для AIN.UA розповідає Крістіна Ніколаєва, Strategic Initiatives and AI Lead у групі компаній One Philosophy.
Ви прочитали безліч крутих кейсів застосування GenAI для генерування текстів і зображень, написання коду, аналізу даних і навіть створення відео. Й ось ви заходите у ChatGPT і намагаєтесь зробити щось корисне для своєї роботи. Але результат, м’яко кажучи, розчаровує. Через пів години абсолютно неконструктивного з боку ШІ діалогу, ви переконуєтесь — усе це хайп, а вашу роботу ніхто у світі краще, швидше і професійніше за вас не зробить.
А якщо я вам скажу, що досягти ефективної співпраці із ШІ — легко? Для цього вам не треба ІТ-освіти чи спеціальних курсів (хоча додаткове навчання завжди добре). Потрібно лише стати … кращим менеджером.
Саме так. Більшість найпоширеніших помилок у роботі із ШІ — управлінські. Щоби було простіше зрозуміти, що я маю на увазі, забудьмо на кілька хвилин про ШІ та уявімо, що до вас у команду прийшов дуже здібний випускник вишу. Вундеркінд, який швидко відповість на запитання з будь-якого предмета та згадає все, що будь-коли бачив або читав. Ви вражені й раді, що цей талант дістався саме вам, тим більше, що новачок рветься до роботи та готовий допомагати з будь-яким завданням. Тож, ви відправляєте йому презентацію про новий продукт, який ваша компанія скоро випустить на ринок і доручаєте підготувати лист до клієнтів про запуск. Помічник швидко повертається з готовим текстом листа, але результат виявляється «бездушним» і загальним. Що ж, це не його вина, а ваша. Подивімося, що ви як керівник вундеркінда зробили не так.
Нумо розбиратися, які ваші менеджерські помилки можуть стояти на заваді ефективній роботі вашого нового помічника.
Отже, для ефективного використання ШІ необхідно розвивати менеджерські навички. Адже ваш новий помічник-вундеркінд з «енциклопедичними» знаннями та бажанням працювати все ж потребує вашої підтримки як професіонала з власним досвідом і унікальними знаннями про компанію. Якщо ви навчитесь правильно ставити завдання та давати зворотний зв’язок, то отримаєте незамінного за ефективністю асистента, а ваша продуктивність зросте в рази.
Приємний бонус — ваша взаємодія з колегами теж значно покращиться, тому що ці правила взаємодії однаково працюють і з людьми. У цьому я бачу великий трансформаційний потенціал ШІ: як і будь-який важливий винахід людства ця технологія не лише підіймає на новий рівень нашу продуктивність, креативність, якість ухвалення рішень і аналізу ризиків, але і якість людських стосунків: здатність до емпатії та емоційний інтелект.
Що ж, бажаю всім блискучих результатів і гармонійної взаємодії з вашим розумним ШІ-асистентом!
Авторка: Крістіна Ніколаєва, Strategic Initiatives and AI Lead у групі компаній One Philosophy