Як бренду не пропустити згадки про себе? 5 must для сервісу моніторингу інфополя у 2024 році
За останні 10 років інструментарій сервісів моніторингу пройшов шлях від багатосторінкових прес-кліпінгів у pdf-форматі до онлайн-систем, які використовують штучний інтелект. Сучасні системи стали надійними друзями медіа-аналітиків, комунікаційників, бренд-менеджерів — усіх, хто прагне мати доказове уявлення про компанію, бренд, чи про себе у інформаційному полі. Враховуючи швидкість створення та розповсюдження інформації, без технологічного сервісу, який працює у реальному часі, оперативно відслідкувати згадки бренду — задача «із зірочкою».
Але безпосередній збір згадок публікацій у різних джерелах інформації — це лише первинний функціонал, що надають усі сучасні системи моніторингу. А як щодо більш складних задач, наприклад, аналізу суспільної думки та ринку, моніторингу ефективності кампаній, конкурентного аналізу та управління репутацією?
Такі задачі може реалізувати система, яка має відповідні технічні рішення обробки, категоризації, аналізу великих масивів даних та адаптивний користувацький функціонал. У матеріалі розглянемо одну з таких систем медіамоніторингу — Pulse Media Scout та розберемо п’ять задач-викликів, з якими вона допомагає впоратись.
1. Управління інформаційними хвилями, джерело яких соціальні мережі
За даними дослідження медіа-споживання 63% українців отримують інформацію про життя в країні, насамперед, із соціальних мереж. Для 55% українців таким джерелом є месенджери, включно з Telegram. Традиційні медіа відійшли на задній план, спустившись на п’яту сходинку популярності. Відтак, якщо раніше відслідковування згадок у соціальних мережах вважалося додатковою до безпосередньо медіа-моніторингу опцією, то сьогодні це абсолютний must функціонал.
У роботі з соціальними мережами, швидкість — один із ключових чинників успіху, особливо у кризових комунікаціях. Система моніторингу ЗМІ та соцмереж Pulse відслідковує публікації та коментарі до них у Facebook, Х, YouTube, LinkedIn, Telegram будь-якою мовою.
2. Точковий моніторинг джерел
Очікуєте вихід важливого матеріалу, бажаєте бути завжди в курсі, про що пише CEO конкурентів у себе в Х, слідкуєте за інформаційною аджендою галузевих експертів? Для таких задач, моніторингу за ключовими словами може виявитися недостатньо. Звісно, відслідковувати виходи публікацій під такі цілі можна вручну, але набагато простіше визначити окремі джерела, додавши їх у спеціальний функціонал системи Pulse та отримувати оновлення у стрічці та на e-mail, так само як і у випадку «класичного» моніторингу за ключовими словами.
3. Обробка великих масивів даних з різноманітними ключовими словами
Для великих бізнесів, що об’єднують різні бренди, проєкти, мають значну кількість публічних спікерів, важливим аспектом роботи з моніторинговою системою є можливість бачити big picture. Натомість, пропозиції від сервісів найчастіше обмежують кількість ключових запитів та згадувань, а через їх збільшення зростає ціна послуги. У тарифних пакетах Pulse все входить у вартість: безлімітна кількість згадок та 100 ключових запитів, що задовольнить потребу найбільш розгалужених бізнесів.
4. Врахування специфіки бренду при дослідженні
Найчастіше система моніторингу надає певний набір сервісів та інструментів, який неможливо змінити. Це стає проблемою для нішевих бізнесів, яким потрібен моніторинг тематичних джерел. У Pulse врахували це, та додали у свій функціонал можливість додавати їх самостійно. Така опція знижує ризик пропустити важливий вихід матеріалу, або вчасно відслідкувати розгортання хвилі негативних публікацій.
5. Подальша інтерпретація медіа-показників та робота з репутацією
Отримані через моніторинг дані без подальшого аналізу та категоризації — просто сухі цифри. Відслідкувати тенденції можна за допомогою двох інструментів: створення категорій та груп згадувань для публікацій. Як це працює? Обʼєднайте у групу слова-маркери, що характеризують основний контекст. За наявності таких слів у тексті знайдених матеріалів, система автоматично присвоїть публікаціям встановлені категорії. Розширений інструментарій Pulse значно скоротить затрати часу фахівців з моніторингу та медіа-аналітиків на «ручну» систематизацію та аналіз даних, отриманих з моніторингової системи.
Рішення про те, яку систему моніторингу ЗМІ та соціальних мереж обрати, залежить від конкретних задач бізнесу, професійного бачення та потреб фахівців з управління брендом, аналітиків. Чим технологічнішим буде сервіс, тим ефективніше він спростить не тільки щоденну рутину з відслідковування інформаційного простору, але і допоможе у вирішенні стратегічних задач брендів.