Мы в соціальних мережах

Facebook

Showreel

Video

ЗСУ відбили понад 60 російських атак

08:00:52

Генштаб ЗСУ опублікував оперативну інформацію щодо російського вторгнення станом на ранок четверга, 28 грудня. "Протягом минулої доби відбулося 56 бойових зіткнень. Загалом ворог завдав 1 ракетного та 77 авіаційних ударів, здійснив 51 обстріл з реактивних систем залпового вогню по позиціях наших військ та населених пунктах. Внаслідок російських терористичних атак, на жаль, є загиблі та поранені серед цивільного населення. Руйнувань та пошкоджень зазнали приватні житлові будинки та інша цивільна інфраструктура. Минулої доби ввечері російські окупанти вчергове атакували Україну, застосувавши 5 БпЛА типу Shahed-136/131. Наші оборонці знищили 4 ударні БпЛА. Поточної доби загарбники завдали чергового авіаційного удару 3 БпЛА типу Shahed-136/131. Усі ворожі дрони знищено", - йдеться в повідомленні Генштабу.

В РФ визнали повну залежність від Індії та Китаю на нафтовому ринку

04:54:06

Після виходу із західного ринку, нафтова промисловість Росії, опинилася в безпрецедентній у своїй історії залежності від двох країн-покупців – Індії та Китаю. У ці країни нині йде до 90% російського експорту нафти та нафтопродуктів. Про це повідомив в ефірі РосЗМІ віце-прем'єр РФ Олександр Новак.   Він зазначив, що до війни російську нафту закуповували десятки країн. Майже половина експорту йшла до Європи. Але ембарго ЄС, яке набуло чинності наприкінці 2022 року, позбавило російських нафтовиків майже всіх найбільших клієнтів.   За підсумками поточного року в Європу буде поставлено "не більше 4-5%" російської нафти, сказав Новак: "І тут йдеться тільки про ті залишки обсягу, що поставляються в результаті тих винятків, які Євросоюз зробив для деяких країн, таких як Угорщина, Словаччина, Чехія, з постачання нафти по "Дружбі"".   За даними Bloomberg , на кінець листопада Індія та Китай закуповували в Росії близько 3 млн барелів на день, а влітку поставки досягали 3,5 млн барелів - історичного рекорду, хоча до війни до Китаю йшло лише 500-600 тисяч барелів щодня, а експорт у Індію був відсутній зовсім.   Ключовою проблемою при цьому залишається логістика, вважає аналітик БКС Рональд Сміт: возити нафту до Азії довше та дорожче, а через санкції та "стелю цін" перевізники вимагають додаткової плати, і щоб утримати ціну для покупця, нафтовикам доводиться давати знижки.   Це "величезні альтернативні витрати для російських виробників", каже Сміт. Причому після нової хвилі санкцій проти "тіньового флоту" вони знову збільшуються: знижка на сорт Urals досягла $17 за барель, хоча ще в жовтні трималася близько $10.   До речі, експорт нафти та газу забезпечують РФ понад 20% національного ВВП та понад половину всіх експортних доходів економіки.   Нагадаємо, минулого тижня стало відомо, що п'ять танкерів із російською нафтою застрягли по дорозі до Індії після введення американських санкцій.