Мы в соціальних мережах

Facebook

Showreel

Video

Російський рубль падає слідом за нафтою

17:40:16

Курс рубля впав нижче позначки 92 рублі за долар США вперше з 13 листопада та 100 рублів за євро - вперше з 26 жовтня. Про це свідчать дані торгів на Московській біржі, пише 5 грудня російське видання Коммерсант.   Курс рубля падає слідом за світовими цінами на нафту. 4 грудня еталонні сорти нафти завершили торги на мінімумах з 16 листопада, сьогодні вони коливаються слабко, оскільки інвестори продовжують оцінювати потенційний вплив на ринок нафти підсумків засідання ОПЕК+, що відбулося минулого тижня.   Міністерство фінансів Росії прогнозує курс рубля на рівні 94,3 руб./дол. до кінця 2023 року. Нагадаємо, 27 жовтня Рада директорів Банку Росії ухвалила рішення утретє поспіль  підвищити ключову ставку на 200 базисних пунктів - до 15% . Речник Кремля Дмитро Пєсков закликав росіян не турбуватися через падіння курсу рубля .

Київський бізнес-центр Парус змінив власника

15:52:06

Компанія забудовника Вадима Столара продала відомий бізнес-центр Парус на перетині вул. Мечнікова та бул. Лесі Українки в Києві компанії Максима Кріппи, власника кіберспортивної команди NAVI. Відповідне рішення Антимонопольний комітет України ухвалив  30 листопада.   "Надано дозвіл ТОВ ОЛА ФАЙН на придбання частки у статутному капіталі ТОВ ПАРУС ХОЛДІНГ, що забезпечує перевищення 50% голосів у вищому органі управління товариства", - йдеться у повідомленні АМКУ.   5 грудня, за інформацією аналітичної системи Contr Agent, фірму ОЛА ФАЙН, що належить венчурному фонду Арс Кепітал Максима Кріппи, додали до списку засновників Парус Холдінга. Це холдингова компанія, яка володіє ТОВ Передові технології плюс - безпосереднім власником будівлі торговельно-офісного комплексу Парус у центрі Києва.   Попередніх власників - Вадима Столара та його колишню дружину Інну Майструк - виведено з переліку бенефіціарів обох компаній.   Максим Кріппа до останнього часу був маловідомим бізнесменом, засновником десятка компаній, які займаються торгівлею, рекламою та виробництвом програмного забезпечення. На початку 2022 року він став офіційним власником української кіберспортивної команди NAVI. Крім того, в його будинку в Броварах було зареєстровано компанію Смартленд, яка більш ніж за 1 млрд гривень придбала київський готель Дніпро.   33-поверховий бізнес-центр Парус до 2010 року був найвищим бізнес-хмарочосом в Україні, наразі він поступився ЖК Кловський та БЦ Гулівер. Серед власників престижного БЦ найвищого класу А були Дмитро Фірташ та Вагіф Алієв. Столар викупив БЦ у Алієва наприкінці 2020 року. Вартість угоди сторони не розкривали, але ЗМІ оцінювали бізнес-центр у приблизно 100-150 млн доларів. Нагадаємо, у лютому правоохоронці провели обшуки в народного депутата від забороненої партії ОПЗЖ Вадима Столара . 

У депортаційному центрі в Росії знайшли мертвим американця

15:35:56

У центрі тимчасового утримання іноземців в селі Новоукраїнському в Краснодарському краї Росії знайдений мертвим 56-річний громадянин США Ернест Мітчелл, який чекав там депортації. Про це повідомляє Радіо Свобода у вівторок, 5 грудня.   За інформацією російських видань, Мітчелла затримали 17 листопада у Сочі на підставі того, що його поліс медичного страхування не діє у РФ. Сочинський міський суд призначив йому штраф у розмірі 3000 рублів та видворення з РФ. Інші ЗМІ з посиланням на джерела пишуть, що Мітчелл нібито намагався виїхати до самопроголошеної Абхазії з незадекларованими коштами.   Громадянина США до депортації направили до центру тимчасового утримання іноземців у Новоукраїнському. Згодом його тіло з порізами вен і артерій на руках, ногах та шиї знайшли у вбиральні.   У російських пабліках причиною смерті Мітчелла називають самогубство. Підтверджень цієї інформації наразі немає. Нагадаємо, у березні  російські силовики затримали в Єкатеринбурзі громадянина США Евана Гершкович а, журналіста газети The Wall Street Journal, за підозрою у шпигунстві. Після цього Держдепартамент США закликав громадян країни покинути територію Росії .

Акциз на автогаз має бути збільшено втричі - Гетманцев

15:17:05

Верховна Рада протягом кількох місяців має вирішити питання підвищення акцизу на автогаз. Про це заявив голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, передає enkorr.   "Близько 60 млрд гривень акцизів і ПДВ становили надходження коштів у бюджет цього року", - сказав він, зазначивши, що підвищення акцизу на автогаз - це перспектива кількох місяців.   "Єдиний аргумент, чому раніше акциз на газ був низьким, полягає в тому, що колись на ринку LPG були сильніші лобісти, ніж на ринку бензинів. Співвідношення повинно бути в енергомісткості. Якщо застосовуємо цю логіку при ставці на бензин 213 євро за 1000 л, ставка на газ повинна бути 160-170 євро. Це європейська практика", - сказав Гетманцев.   Нагадаємо, з 1 липня податки на пальне в Україні повернулися на рівень , який був чинним до повномасштабного вторгнення Росії в Україну: ПДВ - до 20%, акциз на бензин - до 213 євро, на дизпаливо - до 139 євро за 1000 л. При цьому акциз на автогаз становить 52 євро за 1000 л.  Упродовж листопада середня вартість автогазу в роздробі зросла на 30%. Повідомлялося, що  на АЗС почав зникати скраплений газ , а там, де він залишився, ціни росли щодня і сягали майже 40 гривень за літр.

Блокування кордону: Польща отримала демарш від послів країн Балтії

15:08:25

Посли країн Балтії у Варшаві висловили польській владі своє невдоволення тим, що польські перевізники блокують рух вантажного автотранспорту на польсько-українському кордоні. Про це повідомляє ERR у вівторок, 5 грудня.   "У Варшаві відбулася зустріч/демарш трьох послів країн Балтії в Міністерстві інфраструктури Польщі. Ми поважаємо право водіїв вантажівок мітингувати. Але, на жаль, це призвело до складної ситуації, яка створює проблеми для інших перевізників і додаткові труднощі для української економіки", - сказала прессекретар МЗС Естонії Бріта Кікас. За її словами, Естонія продовжить свої зусилля з пошуку рішення з новим польським урядом. У дипломатії демарш означає звернення одного уряду до іншого уряду з метою привернути увагу до чого-небудь, часто з пропозиціями вжити конкретних заходів.   Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною: Корчова - Краківець, Гребенне - Рава-Руська, Дорогуськ - Ягодин. Серед основних вимог - повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з ЄС до 30 червня 2024 року. Протестувальники хочуть, щоб угода була розірвана, а дозвільний режим перетину кордону відновили з 1 січня.   Прем'єр Польщі Матеуш Моравецький заявив, що його країна  вимагатиме повернути дозволи від ЄС для України .  До блокади кордону долучилась ще одна країна, але ЄС на нашому боці

Відкриття аеропорту в Україні. Коли перший політ?

15:01:50

Вже майже два роки в Україні не літає цивільна авіація. Протягом цього часу періодично з'являються новини про поновлення перельотів у країні, або відкриття хоча б одного аеропорту. Наскільки це реально до завершення повномасштабної війни?   Пропозиція Офісу президента   Міжнародний аеропорт Бориспіль можуть відкрити першим в Україні, але виключно за умови повного закриття неба від російських ракет та дронів, заявили в Офісі президента.   "Ця ситуація з безпекою сьогодні ще повністю не врегульована, але з погляду того, що мають думати про майбутнє, можна говорити про те, що аеропорти мають працювати в Україні", - пояснив радник Глави Офісу президента Михайло Подоляк.   За словами генерального директора аеропорту Бориспіль Олексія Дубревського, об'єкт готовий розпочати приймати літаки за місяць після завершення війни. Таку заяву він зробив у жовтні 2023 року.   У червні міжнародний аеропорт Бориспіль оголосив тендер майже на 52 мільйони гривень для "комплексного обслуговування внутрішніх приміщень аеровокзального комплексу, паркінгу та інших об'єктів аеропорту" (прибиральні послуги). Це викликало обурення, зокрема у соцмережах через те, що з лютого 2022 року не обслуговує пасажирів.   Раніше також з'являлися чутки про відкриття аеропортів у Львові та Ужгороді.   Хто полетить   Влітку 2023 ірландський лоукостер Ryanair несподівано заявив, що першим готовий відновити польоти в Україну.   “Розглядаємо два плани: один, коли війна закінчиться і все відкриється за один чи два дні. І другий, найімовірніший, за яким ми можемо запланувати невелику кількість рейсів вже наприкінці цього року”, — оголосив керівник Ryanair Майкл О'Лірі.   Лоукостер провів переговори щодо співпраці з міністром інфраструктури Олександром Кубраковим та керівництвом аеропортів Борисполя, Львова та Одеси.   Але в уряді на ці плани тоді відреагували досить стримано.   “Ключовим в умовах війни для нас залишається збереження придатності авіаційної інфраструктури та кваліфікації персоналу. Водночас відновлення польотів буде можливим, як тільки дозволить ситуація з безпекою”, — прокоментував Кубраков.   Ізраїльський приклад   Ізраїль є яскравим прикладом того, як може працювати цивільна авіація під час ракетних обстрілів. Навіть після нападу ХАМАС 7 жовтня ізраїльська авіакомпанія Ель-Аль досі не скасувала жодного рейсу.   Це єдина у світі цивільна авіакомпанія, літаки якої обладнані системами протиракетного захисту. Вони спочатку розроблялися для Повітряних сил, але згодом адаптували під цивільні борти.   Щоб іноземним перевізникам відновити польоти в українському авіапросторі, необхідно переконати Європейське агентство авіаційної безпеки в тому, що літати в українському небі можна. Вагомим аргументом може стати ефективна система ППО, а також винищувачі F-16.   Однак, наприклад, військовий експерт Сергій Грабський вважає, що відкрити аеропорт в Україні, навіть у Львові чи Ужгороді під час війни неможливо. Немає системи протиповітряної оборони, яка може повністю гарантувати збивання всіх повітряних цілей.   “Відкрити аеропорт в Україні зараз – це абсолютна маячня. Я навіть теоретично не розглядаю такої можливості під час гострої фази бойових дій і навіть після. Поки Росія матиме можливість запуску ракет, які можуть вражати всю територію країни, до цього це питання не доцільно порушувати в суспільстві. Ризикувати життям та здоров'ям наших співгромадян чи громадян інших країн заради незрозумілих політичних чи, можливо, бізнес-амбіцій – це злочин”, – наголосив Грабський.