Американський «єдиноріг» купив український Logaster
Американський «єдиноріг» ZenBusiness з оцінкою в $1,7 млрд купив український Logaster, який розробляв онлайн-конструктор логотипів. Суму угоди сторони не розголошують.
Деталі угоди
Американська компанія ZenBusiness працює на ринку вже більше 10 років, за цей час у неї було біля 17 млн клієнтів, яким вона допомагала створювати бренди, запускати та керувати бізнесом. ZenBusiness підняла мільйонні інвестиції при оцінці в $1,7 млрд і показує річне зростання у 200%.
Американська компанія купила 100% українського Logaster, Основну цінність для покупця під час угоди становили високі SEO-показники сайту, розмір його аудиторії та кількість якісних посилань. Також метою угоди були технології Logaster та IP, які будуть інкорпоровані у сервіси ZenBusiness.
Суму угоди сторони не розкривають. Але за оцінками AIN.UA, виходячи з подібних угод на ринку, вона може складати кілька мільйонів доларів. Це був класичний продаж за готівку, без опціонів, акцій та інших додаткових умов: три співзасновники отримали суми відповідно до своєї частки у компанії.
Як шукали покупця
Для того, щоб знайти покупців та провести угоду, Logaster найняв стороннього консультанта і провів перевірку та налагодження бізнес-процесів (аналог до due dilligence при венчурному фінансуванні).
Щоб знайти покупця, команда зробила CRM-систему з «воронкою продаж», зібрала образ «цільової аудиторії», тобто, компанії, якій був би корисний її сервіс (це могли бути доменні реєстратори, сайт-білдери, хостери) і почала розсилку з пропозицією. Ціль була — сконтактувати з 1000 компаній (із них вдалося зв’язатись із 600+). Ці перемовини дали команді можливість приблизно визначити можливу ціну та зрештою знайти покупця.
У такий спосіб вийшли на чинного покупця. За словами команди, на перемовинах жодних проблем чи питань, пов’язаних з тим, що Logaster — з країни, що воює, не було.
Що це за стартап
Майбутні співзасновники Logaster Олександр Олійник та Євген Касінський у 2008 році мали бізнес з продажу обладнання для інтернет-провайдерів, також займалися дизайном сайтів на WordPress. У якийсь момент вони зіткнулися з ним, що для дизайну потрібно швидко створювати логотипи, так і з’явилась ідея запустити власний онлайн-конструктор лого для бізнесу Logaster.
Компанію запустили 2012 року, вже за пару років вона вийшла на прибутковість. В історії компанії були свої складності: зокрема, в якийсь момент через бан Google вона ледь не закрилась. Але бізнес розвивався гарними темпами:
- за 2021-2022 рік компанія мала 32,5 млн відвідувачів, 1,35 млн реєстрацій;
- за допомогою її сервісу клієнти створювали десятки мільйонів логотипів;
- вона працювала на ринках України, США, Бразилії, Китаю, Мексики, Японії, Німеччини, Франції, Іспанії та інших країн.
Компанія була прибутковою майже всю історію свого існування. Але в якийсь момент через пандемію зарплати розробників в Україні почали рости, і компанія наблизилася до того моменту, коли зростання прибутку нівелюється зростанням витрат. Засновники вирішили продати бізнес.
Угоду анонсували у вересні 2022 року, тоді ж попередили клієнтів про те, що потрібно перенести усі свої файли через відключення сайту. Закрили угоду на початку 2023 року.
Що стало з командою після угоди
Покупець не продовжив контракт зі співробітниками Logaster (до ZenBusiness перейшов тільки CTO). Але 86% команди знайшли нову роботу в перші 45 днів з моменту продажу, а на даний момент не працевлаштований лише один співробітник, який вирішив взяти паузу та відпочити.
Які подальші плани
Частину коштів від продажу компанії співзасновники вклали в акції. А на інші гроші планують запускати бізнес-інкубатор, в його рамках — кілька нових бізнесів. Деталі про нові проекти команда обіцяє розповісти згодом.