Британцям сподобався експеримент з чотириденним робочим тижнем
Британські роботодавці, які випробовують формат чотириденного робочого тижня, здебільшого вирішили продовжувати його після пілотного проекту. Як повідомляє Reuters, 9 з 10 фірм, які брали участь у дослідженні, вирішили продовжувати експеримент, оскільки в результаті співробітники працюють більше за менший час.
Результати експерименту
- Під час експерименту співробітники 61 компанії по всій Британії працювали в середньому 34 години протягом чотирьох днів з червня по грудень 2022 року, отримуючи при цьому свою звичайну зарплату. З них 56 компаній, або 92%, вирішили продовжувати таку діяльність, 18 з них виріши назавжди дотримуватись такого формату роботи.
- Хоча результати можуть бути цікавими для компаній, які борються за найкращі кадри на ринку, інші опитування показують, що дуже мало британських роботодавців, які не брали участь в пілоті очікують переходу на чотириденний тиждень найближчим часом.
- Співробітники сказали, що їхнє самопочуття та баланс між роботою та особистим життям покращилися. Також, дослідження показало, що співробітники набагато рідше звільнялися з роботи, що також є наслідком політики чотириденного тижня.
- Для деяких працівників додатковий вихідний був важливішим за оплату: 15% сказали, що жодні гроші не змусять їх повернутися до п’ятиденного тижня. Деякі співробітники мали вихідні у середу, а інші мали триденні вихідні.
- Однак корпоративна Британія в цілому не виглядає зацікавленою в переході. Коли Дипломований інститут персоналу та розвитку (CIPD) провів опитування минулого року, то виявилося, що дуже мало роботодавців очікують переходу на чотириденний тиждень у наступні три роки.
Які компанії брали участь в пілоті?
За даними британської дослідницької організації Autonomy, яка опублікувала звіт спільно з групою науковців і за підтримки новозеландської групи 4 Day Week Global, цей пілотний проект з переходу на чотириденний робочий тиждень є найбільшим у світі.
Випробування Autonomy охопило загалом 2900 співробітників у різних секторах, починаючи від фінансової компанії Stellar Asset Management і закінчуючи цифровою компанією Rivelin Robotics і магазином риби з картоплею в прибережному містечку Британії.
Найбільше у дослідженні були представлені роботодавці зі секторів маркетингу та реклами, професійних послуг і благодійності. Близько 66% тих, хто брав участь, мали 25 або менше співробітників, тоді як 22% мали 50 або більше співробітників. 11% були неприбутковими.