У РФ через санкції виник дефіцит автопричепів-рефрижераторів
Російському ринку загрожує дефіцит напівпричепів-рефрижераторів для автотранспорту через санкції та відхід із РФ найбільших світових виробників холодильних установок.
Про це пишуть "Ведомости" із посиланням на представників і топ-менеджерів транспортних і логістичних компаній та виробників причепів.
Представник Delko розповів, що раніше Росія була найбільшим ринком Європи, де продавалося до 4000 причепів-рефрижераторів на рік.
Проте у 2022 році через санкції ще були надходження на ринок за чинними контрактами, але у 2023-му їх "точно не буде, і дефіцит відчувається вже зараз".
"Імпорт припинено, припинилися і поставки багатьох комплектуючих, наявна техніка застаріває, потрібні дорогий ремонт і запчастини, яким в умовах, що склалися, важко підібрати аналог", - зазначив глава відділу з роботи з медичними та температурними вантажами "Кур'єр сервіс експресу" Магомед Цокієв.
Загалом у країні, за оцінкою гендиректора асоціації "Спецавтопром" Дениса Кудрявцева, експлуатується понад 50 000 причепів-рефрижераторів. Їхній найскладніший елемент - холодильна установка - в Росії не випускається. А два їхніх найбільших світових виробника - американські Thermo King і Carrier - пішли з російського ринку.
Гендиректор "Центртранстехмаша" Олександр Кудінов заявив, що компанія випускає причепи, але холодильну установку для них поставляє замовник, який купує її за паралельним імпортом у Європі (Thermo King) або в Китаї (SuperSnow).
Альтернативні варіанти на ринку є, але вони навряд чи повністю закриють потреби транспортних компаній, зазначив представник Delko, який додав, що китайська SuperSnow може забезпечити не більше 1000 рефрижераторів на рік.
Альтернативна їй турецька Facar в змозі випускати лише 100 одиниць на рік.
Економічна правда