IPO технолічних компаній у 2022 провалились. Ситуація навряд зміниться
Видання CNBC проаналізувало звіт Ernst & Young щодо виходу компаній на біржі у 2022 році та прийшло до невтішних висновків: порівняно з 2021 роком падіння склало 94%.
- За 2021 рік на IPO було залучено більше $155 млрд, тоді як у 2022 році цей показник склав лише $8,6 млрд.
- Всього одна технологічна компанія зуміла залучити більше $1 млрд в рамках IPO цього року — це проект Mobileye, що відділився від Intel. Минулого ж року таких компанія було більше десятка, не беручи до уваги пряме розміщення компаній накшталт Roblox, Coinbase чи Squarespace.
- Причина такому невдалому року для IPO технологічних компаній — загальна ситуація на ринках: інвестори не готові занадто ризикувати, вкладаючи кошти у зростання. Натомість, головний вибір — це зрозумілі компанії, що генерують прибуток прямо зараз.
- Деякі компанії тепер також не поспішають подавати заявки на IPO, оскільки були змушені переглянути свої оцінки, скоротивши їх, подекуди, в рази: Stripe — з $97 млрд до $74 млрд, Checkout — з $40 млрд до $11 млрд, Instacart — з $39 млрд до $24 млрд, Klarna — з $46 млрд до $7 млрд. Ці та сотні інших проектів не поспішатимуть виходити на IPO, а отже — нічого хорошого експерти від 2023 року не очікують.
- Більш того, самі підприємці говорять, що бути приватною компанією прямо зараз — набагато вигідніше. Наприклад, керівник софтверної Databricks, що залучила $1,6 млрд з оцінкою в $36 млрд у 2021 році, стверджує, що єдина ціль IPO-компаній— прагнення збільшити дохід, як наслідок, вони йдуть на скорочення людей. Для Databricks, що залишається приватною, таких проблем немає: вони нікого не звільняли та продовжують працювати згідно своїх раніше розроблених планів.