ЄС планує скасувати закон про cookie
Єврокомісія планує скасувати технічне правило, яке впливає на кількість спливаючих вікон про використання файлів cookie, повідомляє Politico.
Що таке cookie
Cookie дозволяють власникам веб-сайтів збирати інформацію про відвідувачів – чи вони увійшли в систему за допомогою пароля, які товари вони хочуть купити. Вони дозволяють визначити, про які товари користувачі потенційно хочуть бачити рекламу.
Що хочуть зробити
Зараз на сайтах необхідно постійно погоджуватись на використання cookie. «Забагато згод фактично вбиває згоду», – каже Пітер Креддок, юрист з питань даних у Keller and Heckman.
Єврокомісія розглядає варіант, який дозволить включити більше винятків або забезпечити можливість один раз у браузері налаштувати cookie замість повторного погодження на кожному сайті, пише Politico. Зведений текст законопроєкту хочуть представити в грудні.
Ічасо Домінгес де Оласабаль, радниця з питань політики в European Digital Rights, зазначила, що чинний закон уже передбачає виняток для файлів cookie, які необхідні для надання послуг, наприклад, запам'ятовування товарів у кошику для покупок. «Розширення цієї категорії для включення [інших видів] «необхідного» відстеження є оманливим, оскільки це створює ризик введення аналітики або персоналізації для рекламних технологій», – додала вона.
Ініціативу щодо оптимізації cookie висунула Данія (вона зараз головує на засіданнях у Раді ЄС). Ще в травні вона пропонувала звільнити сайти від показу банерів, де йшлося про використання cookie для «технічно необхідних функцій» або «простої статистики». Тоді заявили, що використання такого типу cookie є «нешкідливим», на відміну від тих, що використовуються для маркетингу, реклами або обміну даними з третіми сторонами.
Водночас європейські бізнес-асоціації закликають інтегрувати регулювання cookie у загальний регламент про захист даних (GDPR). Це дозволить підприємствам спиратися на «більш відповідні правові основи».
Правило щодо cookie ухвалили у 2009 році, воно вимагало отримувати згоду користувачів майже у всіх випадках. Ідеї щодо оптимізації cookie висували ще у 2017 році. Тоді їх відкликали, бо інституції ЄС не змогли дійти згоди щодо громіздкої пропозиції, яка охоплювала все – від онлайн-реклами до національної безпеки. Також у 2025 році ЄС почали готувати закон, спрямований на регулювання онлайн-реклами.