Милованов назвав виправданим державне регулювання цін на ринках без конкуренції
Колишній міністр економіки заступився за Кабмін.

Колишній міністр економіки Тимофій Милованов назвав виправданим державне регулювання цін на ринках без конкуренції.
Про це він написав у фейсбуці, коментуючи рішення Кабінету міністрів обмежити торгову надбавку на бензин А-92, А-95 і дизпаливо.
"Коли варто застосовувати державне регулювання в ринковій економіці? Тоді, коли не працює конкуренція. Основний принцип ринкової економіки - конкуренція між компаніями та підприємцями за клієнта веде до інновацій, інвестицій, зниження цін. Коли конкуренція не працює - тоді інновацій та інвестицій менше, ціни вище, а виробництво та споживання падають. В таких випадках може бути виправдане державне регулювання", - написав Милованов.
Він сказав, що державне регулювання дуже поширене в сучасній ринковій економіці, і навів у якості прикладу облікову ставку центральних банків, якою вони впливають на вартість грошей.
"На валютних ринках є потужний регулятор який виконує цю функцію [згладжування цінових коливань]. На енергетичних ринках справжньої конкуренції немає через певні структурні причини - залежність від імпорту і світових цін, політизованість та часта монополізованість внутрішніх ринків. Як наслідок, держава намагається згладжувати коливання ціни через найшвидші й більш доступні механізми - обмеження цін або націнок", - пояснив Милованов.
Він вважає, що з часом механізми державного регулювання будуть удосконалюватися, в тому числі за рахунок зростання ролі регулятора - Антимонопольного комітету.
Нагадаємо, що 29 березня Кабмін визнав бензин і дизель соціально значущим товаром та зобов'язав мережі АЗС попередньо, щонайменше за 20 днів, декларувати в Держспоживслужбі підняття цін на пальне, якщо воно становить 1% або більше.
14 травня уряд обмежив торговельну надбавку до середньої ціни дизельного пального (не вище 7 грн за літр) і бензину (не вище 5 грн за літр).
Після цього окремі мережі АЗС тимчасово припинили продаж нафтопродуктів преміального сегменту через збитковість, а уряду довелося терміново пояснювати, що його рішення не стосувалося брендового преміального пального.