На Ryanair, Wizz Air та ще пʼять авіакомпаній подали скаргу через надмірні збори за багаж
Коаліція з 15 організацій із захисту прав споживачів вимагає розпочати розслідування щодо, на їхню думку, несправедливої плати за ручну поклажу в європейських лоукостерах, пише Euronews.
З цією вимогою вони звернулися до національних наглядових органів із захисту прав споживачів та Європейської комісії. У скарзі зазначають, що така плата порушує закони ЄС про захист прав споживачів. Скарга стосується семи авіапевізників – це EasyJet, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, Transavia, Volotea, Vueling та Wizz Air.
Що відбувається
У 2014 році суд Європейського Союзу постановив, що за перевезення ручної поклажі не потрібно додаткова оплата, якщо вона відповідає «розумним вимогам» щодо ваги, розмірів та дотримується чинних вимог безпеки, зазначають організації.
Там додають, що згадані в скарзі авіакомпанії стягують додаткову плату за багаж, який вони вважають «завеликим», хоча він відповідає параметрам розміру та ваги, які ЄС вважає «розумними».
Генеральний директор Європейської організації споживачів (BEUC) Агустін Рейна каже, що авіакомпанії «зловживають довірою споживачів та ігнорують рішення найвищого суду ЄС».
Ігнорування авіакомпаніями цієї юридичної вимоги призвело до плутанини й розбіжності в політиці авіакомпаній щодо ручної поклажі. Це заважає споживачам порівнювати ціни й приймати обґрунтовані економічні рішення, заявляють в BEUC.
Що передувало
Скаргу подали через кілька місяців після того, як Іспанія оштрафувала ті ж самі авіакомпанії (крім Wizz Air та Transavia) на 179 мільйонів євро. Вони отримали штраф за «зловживання», зокрема стягнення плати з пасажирів за ручну поклажу. Найбільший штраф отримала компанія Ryanair – 107 мільйонів євро, потім Vueling – 39 мільйонів євро та EasyJet – 29 мільйонів євро.
Платформа Tradingpedia дослідила приховані збори та податки, які європейські авіакомпанії додають до базового тарифу за авіаквиток. Там виявили, що Wizz Air очолює рейтинг за кількістю неочевидних додаткових платежів за рейс. На другому місці Ryanair, на третьому – EasyJet, а потім Vueling.
Водночас найнижчі додаткові збори має British Airways. «Багато авіакомпаній стягують плату за послуги, які здаються необов’язковими, але часто їх не можна оминути», – додають в звіті.
Угорська авіакомпанія Wizz Air планує відновити роботу в Україні впродовж шести тижнів після припинення вогню. Також Ryanair розробляє план відновлення польотів в Україну, сподіваючись, що президент США Дональд Трамп припинить війну з Росією.
Обкладинка: Ірина Яковенко для Віледжа