Бельгійський суд визнав рекламу з відстеженням дій користувачів незаконною в ЄС
Бельгійський апеляційний суд підтвердив, що система збору згоди на рекламу, яка базується на трекінгу користувачів, порушує закон ЄС про захист персональних даних, пише Engadget.
Йдеться про Transparency and Consent Framework (TCF) – технічну систему, яку створило Інтерактивне рекламне бюро (IAB Europe). Її використовують сайти й платформи для того, щоб запитувати в користувачів згоду на обробку персональних даних і передачу їх рекламодавцям.
Суд підтримав рішення Бельгійського органу захисту даних, який вважав, що система TCF порушує правила GDPR – європейського закону про захист даних. Водночас суд визначив, що IAB Europe не є відповідальною за обробку даних, яку здійснюють Google, Amazon чи Microsoft.
Зокрема, мова йде про збір і обробку даних у рамках системи реального аукціону (RTB), коли рекламодавці роблять ставки на показ реклами на основі дій користувача в інтернеті. Дані про це зазвичай збирають через cookies.
Що далі
Після рішення суду IAB Europe має оновити свою систему збору згоди, щоб вона відповідала вимогам європейського закону про захист даних. Компанія вже передала пропозиції змін до Бельгійського органу захисту даних. Тому, ймовірно, спливаючі вікна з проханням погодитися на обробку даних залишаться, але будуть виглядати й працювати по-іншому, зазначили в Engadget.
У січні DeepSeek злив конфіденційні дані у вільний доступ. Компанія випадково лишила понад мільйон рядків даних без захисту. Уже кілька країн обмежили або заборонили використовувати DeepSeek через побоювання щодо можливого витоку даних. Серед них – США, Тайвань, Італія, Австралія, Нідерланди.