OpenAI, Perplexity та Yahoo готові купити Chrome у Google — що відомо
OpenAI зацікавлена в придбанні Chrome від Google, якщо антимонопольні органи влади змусять підрозділ Alphabet продати цей популярний браузер. Про це заявив директор із продукту ChatGPT Нік Тьорлі під час антимонопольного судового процесу проти Google, передає Reuters.
За словами Тьорлі, OpenAI зверталась до Google із проханням надати доступ до його пошукової технології для інтеграції в ChatGPT. Компанія зробила це після проблем із наявним пошуковим провайдером, назва якого не розголошується. Наразі ChatGPT використовує пошук Bing від Microsoft.
Google відмовив OpenAI, аргументуючи рішення великою кількістю потенційних конкурентів. У листуванні, продемонстрованому в суді, OpenAI наголошує, що доступ до API Google покращив би якість ChatGPT.
UPD 24 квітня: Головний директор із питань бізнесу компанії Perplexity Дмитро Шевеленко заявив на суді, що ШІ-стартап готовий купити Chrome — про це пише The Verge. Репортери передають, що Шевеленко не хотів свідчити у цій справі, оскільки побоювався репресій компанії. Але скористався можливістю запропонувати бізнес-угоду, коли його викликали в суд за повісткою.
Коли адвокат запитав, чи вважає Perplexity, що хтось інший, окрім Google, здатен підтримувати браузер масштабу Chrome без втрати якості або запровадження оплати, Шевеленко відповів: «Я думаю, ми могли б це зробити». Також Perplexity заявляли, що готові придбати TikTok у США, доля якого й досі залишається невизначеною.
UPD 25 квітня: Ще одним потенційним покупцем Chrome може стати Yahoo. Під час слухань генеральний менеджер Yahoo Search Браян Провост заявив, що компанія з минулого літа активно розробляє власний прототип браузера. Він також підтвердив, що Yahoo перебуває в «постійних переговорах» з іншими компаніями щодо можливого придбання браузера, і якби Chrome виставили на продаж, компанія серйозно розглянула б цю можливість.
Провост назвав Chrome «найважливішим стратегічним гравцем у веб-просторі» і зазначив, що частка Yahoo на ринку пошуку могла б зрости з нинішніх 3% до двозначного показника. За його оцінками, угода з купівлі Chrome могла б коштувати десятки мільярдів доларів, але Yahoo здатна залучити таке фінансування за підтримки власника — Apollo Global Management.
До речі, Apollo володіє брендом браузера Netscape, який колись був фігурантом іншого антимонопольного процесу, але нині фактично не є активним продуктом.
Повертаючись до OpenAI, під час свідчень Тьорлі зазначив, що функція пошуку є критичною для точних й актуальних відповідей ChatGPT. Він також визнав, що компанія ще не досягла бажаного рівня автономності й потребує зовнішніх пошукових рішень.
Він додав, що пропозиція Міністерства юстиції змусити Google ділитися пошуковими даними з конкурентами могла б пришвидшити розвиток ChatGPT.
Під час суду юристи Google також продемонстрували внутрішній документ OpenAI, у якому зазначалося, що Google не є найбільшим конкурентом ChatGPT. Тьорлі пояснив, що документ мав мотивувати команду, але OpenAI все одно зацікавлена в партнерствах для розширення охоплення.
У відповідь на звинувачення Google наголошує на високій конкуренції у сфері генеративного ШІ. Компанія посилається на присутність інших великих гравців, таких як Meta та Microsoft, які також розвивають продукти зі штучним інтелектом.
Минулого року суддя визнав Google монополістом через домінування його пошукової системи. Тепер суд має розглянути потенційні способи відновлення конкуренції на ринку онлайн-пошуку.
Міністерство юстиції США вимагає, щоб Google вжив кардинальних заходів. Зокрема, мова йде про можливий примусовий продаж продуктів, які забезпечують Google домінуюче становище, включно з Chrome.
Google поки що не виставляв Chrome на продаж і планує оскаржити вердикт щодо своєї монополії.