В Україні запустили перший університетський курс про планування велоруху
В Україні вперше запустили академічний пілотний навчальний курс про планування та організацію велосипедної мобільності.
Студенти зможуть навчитись розробляти стратегічні документи планування веломережі та проводити велоаудит вулично-дорожньої мережі. Вони також вивчатимуть облаштування велосипедного руху та різновиди велоінфраструктури. Практична частина курсу передбачає проєкт з плануванням велосипедної мережі в конкретній громаді.
Курс розробили у Національному транспортному університеті разом з ГО U-Cycle та командою Bike City Consulting. Він є навчальною дисципліною трьох освітніх програм НТУ:
- «Розумний транспорт і логістика для міст»
- «Транспортно-логістичні системи вантажних автомобільних перевезень»
- «Інтелектуальні системи управління дорожнім рухом»

Велосипедами в українських громадах користуються як пересічні мешканці, так і працівники критично важливих під час війни служб. #BikesForUkraine
Що вивчають на курсі
- Роль велотранспорту для сталого розвитку міст і громад
- Історію велосипедної мобільності
- Стратегічні документи від європейської велостратегії до велоконцепцій українських громад
- Державні будівельні норми і стандарти України
- Різноманітні форми велосипедного руху від велодоріжок до вулиць спільного руху
- Види веломаршрутів і веломереж
- Велосипедну логістику і використання вантажних велосипедів
- Мультимодальність та інтеграцію велосипеда з іншими видами транспорту
- Вплив велоінфраструктури на безбар’єрність
- Значення велосипедної мобільності для відбудови та євроінтеграції України
- Промоцію велотранспорту
Автори курсу кажуть, що наразі в Україні критично бракує фахівців, які можуть якісно організовувати безпечний велорух у громадах та на регіональному рівні. Курс запустили для того, щоб створили умови для навчання транспортних інженерів та планувальників веломобільності в містах і громадах.
Уперше за п’ять років у Києві зменшилася кількість велосипедистів. Протягом 2024-го кількість велосипедистів зменшилася на 28% у будні й на 17% на вихідних, як порівняти з показниками у 2022 році.
У червні U-Cycle сформувала рекомендації щодо створення «велодружніх» шкіл із велосипедною й навчальною інфраструктурою.