Мова та медицина: в Україні знайшли порушення у рекламоносіях
В Україні основні види порушень під час розміщення рекламоносіїв - мовне законодавство та медична реклама.
Про це повідомив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
"Держпродспоживслужба України підбила підсумки моніторингу рекламної діяльності за 9 місяців 2024 року. За цей період фахівці дослідили понад 15,2 тисячі рекламоносіїв та виявили низку порушень, що свідчать про необхідність подальшого посилення нагляду за рекламним ринком. Особливо багато порушень зафіксовано в Харківській області та місті Києві", – зазначив Андрій Крейтор.
Ключові показники моніторингу:
Реклама:
- 1975 порушень у сфері реклами, що стосуються недобросовісного контенту, мовного законодавства та інших аспектів.
- 4,5 млн грн – загальна сума накладених штрафних санкцій
- 56 рішень про визнання реклами недобросовісною та прихованою.
- 72 рішення про зупинення розповсюдження реклами.
Найпоширеніші порушення:
Використання недержавної мови:
Зареєстровано 469 випадків розповсюдження реклами з порушеннями мовного законодавства, зокрема із використанням мови держави-агресора.
Реклама:
Сума штрафних санкцій за ці порушення склала 1,1 млн грн. Найбільше було зафіксовано порушень у Харківській, Запорізькій, Дніпропетровській, Одеській та Херсонських областях.
Реклама медичних товарів та послуг:
Виявлено 213 порушень у рекламі лікарських засобів, методів профілактики та лікування. Найбільш розповсюджені порушення – відсутність попереджень про шкідливість самолікування та залучення до реклами осіб, що видають себе за лікарів. За цими випадками накладено штрафів на загальну суму 582,3 тис. грн.
Нагадаємо:
У Верховній Раді плануються повністю заборонити рекламу азартних ігор, крім безпосередньо в гральних закладах/