Скільки Maserati, Ferrari та Aston Martin купили українці під час великої війни
Хто в Україні купує найдорожчі автомобілі світу та чи побив 2024 рік продажі довоєнного періоду? Дослідження ЕП.
Попри поступове відновлення обсягів продажу автомобілів в Україні, масовий сегмент авторинку все ще приблизно у два рази відстає від показників "довоєнного" 2021 року.
Однак це не стосується дорогих моделей, таких, наприклад, як є у BMW чи Mercedes-Benz. ЕП раніше розповідала, що їх продажі вже дотягнули показників трирічної давнини.
Не відстає, якщо не перевершує, попит українських мільйонерів і на найбільш розкішні супер- і спорткари.
Реклама:
Одна з найбільших колекцій дорогих автомобілів в Олександра Слобоженко, який збагатився на інтернет-арбітражі. Він хизувався в соцмережах придбанням під час великої війни McLaren 720S Spider, який коштує близько 300 тис дол. Загалом, в його автопарку майже два десятки дуже дорогих автомобілів. Нещодавно Слобоженко отримав підозру в умисному ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах. Після цього ЗМІ писали, що він виїхав з України.
Слобоженко не єдиний молодик, який полюбляє дорогі машини. За даними ЗМІ, ще один блогер та інвестор у криптовалюту Дмитро Хиценко у 22 роки мав суперкар Lamborghini Huracan за 280 тис дол і гібридне купе BMW i8 за 100 тис дол.
А Михайло Романенко, який у ЗМІ фігурує як "криптомільярдер", у 2023 році придбав суперкар Bugatti Bolide вартістю 4,6 млн дол. До того він нібито став власником ще дорожчого Bugatti Centodieci, ціна якого понад 10 млн дол і яких випустили лише 10 штук.
Інші суперкари із списку молодих мільйонерів ЕП вдалося ідентифікувати серед відкритих даних реєстрацій транспортних засобів, доступних на порталі data.gov.ua.
Загалом рівень першої реєстрації таких автомобілів (детальніше в Методології в кінці матеріалу) у 2024 році навіть вищий ніж у відповідні періоди 2021 року, свідчать проаналізовані ЕП дані.
Зокрема, в другому кварталі поточного року на облік в Сервісних центрах МВС поставлено три десятки таких автомобілів, а з початку року – півсотні.
Серед них найбільше, сім машин, це Maserati Ghibli (орієнтовна вартість 215 тис дол). На другому місці із п’ятьма автомобілями Bentley Continental GT (220 тис дол).
Цей автопарк, за підрахунками ЕП, лише цьогоріч міг обійтися їх власникам в 12 млн дол, а з лютого 2022 року – в 39 млн дол, за умови, якщо рахувати їх за цінами автосалонів.
Проте все більше супер і спорткарів проходять в Україні першу реєстрацію як вживані, тож їх вартість може бути меншою на 20-40%. Якщо до 2022 року на кожні два нових автомобілі припадало лише одне вживане, то у 2023-2024 році ця піраміда перегорнулася – з 50 машин зареєстрованих цього року лише 16 формально є новими.
Для міграції продажів розкішних автомобілів до вторинного ринку є декілька причин. По-перше, це податок при першій реєстрації. Тобто з авто за 200 тис дол, необхідно заплатити ще 10 тис. По-друге, сам процес купівлі.
"Через офіціалів і банк, навіть якщо розкидають оплату по днях готівкою через касу, треба підтверджувати фінмоніторингу свої доходи, що ("молодим криптомільярдерам") зробити не просто", – пояснює ЕП власник СТО в центрі Києва, де іноді обслуговуються подібні автомобілі.
Тим більше вживаність в цьому сегменті дійсно досить умовна. Середній вік зареєстрованих в останні два роки суперкарів становить 3 роки (в масовому бюджетному сегменті – 10 років), що надає їхнім новим власникам багато переваг у вигляді нижчої ціни, меншої сплати податків і затяжного процесу купівлі.
Тож не можна гарантувати, що всі такі суперкари купують на гроші, з яких до того були сплачені потрібні податки. Врешті решт справа проти Слобоженка почала рухатися лише після публічного розголосу і його особистого конфлікту з журналістами "Української правди".