У США зірвали дезінформаційну кампанію, якою керував офіс Путіна
У США викрили та зірвали масшабну кампанію російської дезінформації, якою керував офіс Путіна та наближені до нього люди.
Про це повідомила пресслужба міністерства юстиції США.
Мін'юст вилучив 32 домени-двійники відомих видань, де публікувалися "зручні" новини для російської пропаганди. Зловмисники імітували веб-сайти відомих осіб або компанії (наприклад , реєстрація washingtonpost.pm для імітації washingtonpost.com), щоб публікувати дезінформацію начебто від імені законних ЗМІ.
Зазначається, цією операцією займалися російські компанії Social Design Agency (SDA), Structura National Technology (Structura) і ANO Dialog, що діють під керівництвом і контролем адміністрації президента Росії, і зокрема першого заступника керівника апарату виконавчого офісу президента Сергія Кирієнка.
"Міністерство юстиції конфіскує 32 інтернет-домени, які російський уряд і суб’єкти, спонсоровані російським урядом, використовували для участі в таємній кампанії з метою втручання та впливу на результати виборів у нашій країні", – заявив генеральний прокурор Меррік Б. Гарленд.
Найближче оточення президента Володимира Путіна, включно з Сергієм Кирієнком, наказувало російським компаніям зі зв’язків з громадськістю просувати дезінформацію та спонсоровані державою наративи в рамках кампанії впливу на президентські вибори в США 2024 року. У внутрішньому плановому документі, створеному Кремлем, йдеться, що мета кампанії – забезпечити бажаний для Росії результат виборів.
"Сайти, які ми сьогодні вилучаємо, були наповнені російською урядовою пропагандою, яка була створена Кремлем для зменшення міжнародної підтримки України, підтримки проросійської політики та інтересів і впливу на виборців у Сполучених Штатах та інших країнах", – додав прокурор.
За вказівкою Путіна російські компанії SDA, Structura та ANO Dialog використовували кіберсквоттинг, сфабрикованих впливових осіб і фейкові профілі, щоб приховано просувати створені штучним інтелектом неправдиві наративи в соціальних мережах.
Компанії, що працюють за вказівками російського уряду, створили веб-сайти, щоб обманом змусити американців мимоволі споживати російську пропаганду. У ФБР додали, що це третій зрив схожих російських операцій за два місяці.