Чому Епіцентр - найтехнологічніший виробник плитки в Україні. ТОП-7 фактів
Компанія Epicentr Ceramic Corporation запустила надсучасне виробництво керамічної плитки у Київській області лише декілька років тому. Проте вже зараз воно займає одну з провідних позицій на українському ринку та нарощує обсяги експорту своєї продукції за кордон. Що варто знати про масштаби, технології та зростання виробництва?
Факт №1. Обладнання світового лідера
Епіцентр відкрив першу чергу заводу із виробництва керамічної плитки та керамограніту в Калинівці Київської області в 2019 році. У своїй роботі завод використовує обладнання групи компаній SACMI - світового лідера з виробництва машин та установок для виготовлення кераміки.
В подальшому компанія запустила ще декілька виробничих ліній та великий демонстраційний шоурум. Зрештою цей завод забезпечив роботою понад півтисячі працівників і став не лише найсучаснішим підприємством галузі в Україні, але й одним з найбільш технологічних виробництв керамічної плитки в Європі.
Факт №2. Масштаб, автоматизація та фаховість
Загальна площа виробництва на сьогодні становить близько 100 000 кв. м. На заводі є власна лабораторія для тестування сировини та вже готової продукції, а також автоматизовані роботи, які суттєво знижують ризики людського фактору та забезпечують виробництво плитки найвищої якості.
Факт №3. Лідерство на українському ринку
Завдяки інвестиціям в технологічність та глибокому розуміння потреб споживача, компанія швидко вийшла на лідерські позиції за обсягами виробництва керамічної плитки в Україні. Частка продажів Епіцентру на внутрішньому ринку постійно зростає.
Якщо в 2021 році вона складала трохи більше 8%, то за результатами 2023-го - вже 14,6%, а в першому кварталі цього року сягнула 24,5%.
Факт №4. Експортний потенціал
Рівень технологічності та якості виробленої продукції дозволяє компанії виробляти плитку не лише для потреб внутрішнього ринку, але й зовнішнього. Вже зараз компанія постачає плитку в такі країни як Німеччина, Катар, Бельгія, Австрія, Люксембург, Польща, Чехія, Угорщина, Румунія, Словаччина, Литва, Естонія, Грузія, Молдова.
За результатами 2021-202З років Епіцентр увійшов до трійки найбільших експортерів кераміки в Україні з обсягом поставок майже 4,4 млн кв. м продукції. Завдяки цьому плитку українського виробництва можуть купувати споживачі у 440 роздрібних магазинах різних країн світу.
Факт №5. Мільярди інвестицій
Станом на сьогодні група компаній Епіцентр інвестувала у побудову виробничих потужностей з виготовлення керамічної плитки понад 122 млн евро (в перерахунку на нинішній курс валют - близько 6,2 млрд грн).
Окрім заводу в Київській області, Епіцентр вклав значні кошти в реконструкцію заводу "Карпатська кераміка" у Калуші. Щоб покращити ефективність виробництва, компанія вирішила консолідувати ці активи на одній локації саме в Київській області.
Проте з майбутнім розширенням виробництва Епіцентр не виключає побудову виробничих потужностей на інших локаціях.
Факт №6. Постійний розвиток
Після запуску першої черги виробництва під Києвом потужності Epicentr Ceramic Corporation становили близько 6,3 млн кв. м плитки на рік. Проте в період 2021-2024 років компанія продовжила розширення виробництва.
Факт №7. Сотні мільйонів сплачених податків
Постійне зростання дозволяє компанії не лише збільшувати масштаби виробництва і створювати сотні нових робочих місць, але й нарощувати об’єм сплачених податків, які так необхідні країні в умовах військової агресії.
Лише за минулий рік завод у Київській області сплатив понад 161 млн грн податків та зборів. Цьогоріч компанія розраховує збільшити податкові платежі ще на 10%. При цьому в Епіцентрі не збираються відмовлятися від подальшого інвестування.