Компанія-власниця TikTok програла позов проти Єврокомісії у Суді ЄС
Суд ЄС відхилив позов компанії Bytedance, якій належить застосунок TikTok, проти рішення Єврокомісії визнати його платформою з особливим впливом за Законом про цифрові ринки.
Про це повідомила пресслужба Суду, пише "Європейська правда".
Bytedance оскаржувала рішення Єврокомісії від 5 вересня 2023 року присвоїти їй статус "gatekeeper" – компанії з особливим впливом, що передбачає зобов’язання виконувати серію правил та звітувати про це відповідно до Закону про цифрові ринки (DMA). Окрім Bytedance, такий статус надали також Alphabet, Amazon, Apple, Meta, Booking i Microsoft.
Суд ЄС відхилив позов. Суд зауважив, що Закон про цифрові ринки був ухвалений ЄС задля забезпечення конкурентних і чесних умов на ринках у цифровій сфері в цілому та для безпосередніх користувачів послуг, які надають гравці цього ринку.
Реклама:
Суд визначив, що Єврокомісія мала усі підстави визнати Bytedance компанією з особливим впливом, зокрема за критеріями про кількість користувачів у ЄС і ринкову вартість.
Суд відхилив аргументи Bytedance про те, що її ринкова вартість пов’язана значною мірою з її діяльністю у Китаї, а її вплив у ЄС несуттєвий, та зауважив, що маючи велику кількість зареєстрованих користувачів з ЄС компанія має потенціал монетизувати їх.
Відхилили також аргументи, якими Bytedance доводила, що є менш "екосистемною" та має меншу роль для того, щоб бізнес міг виходити на клієнтів, ніж наприклад Facebook та Instagram.
Суд зауважив, що з часу запуску у ЄС у 2018 році TikTok дуже швидко наростив кількість користувачів приблизно до половини кількості користувачів Facebook та Instagram, показники взаємодії з конентом дуже високі і застосунок дуже популярний серед юних користувачів, які проводять там більше часу, ніж в інших соцмережах.
Також відхилили аргументи Bytedance про нібито порушення її права на захист та принципу рівноправного ставлення.
Нагадаємо, навесні цього року президентка Єврокомісії натякала на можливість заборони TikTok у ЄС.
На початку липня Єврокомісія звинуватила Meta у порушенні правил Закону про цифрові ринки через її рекламну модель "плати або погоджуйся", що загрожує багатомільярдним штрафом.