У Литві хочуть зобов'язати знати мову працівників-іноземців, які прямо контактують з клієнтами
У Сеймі Литви ініціюють проєкт закону про те, що іноземці, які працюють у Литві і їхня робота передбачає спілкування з клієнтами, повинні будуть на достатньому рівні володіти державною мовою.
Про це повідомляє LRT, пише "Європейська правда".
Пропозицію внесли близько двох десятків депутатів від різних партій. Вони пропонують, щоби іноземці, які працюють у Литві і їхня робота передбачає безпосереднє спілкування з клієнтами, на достатньому рівні володіли литовською мовою.
Терміном набуття чинності такої вимоги хочуть визначити квітень 2025 року. Також у проєкт включають виняток на випадки, коли недостатнє знання мови було би "невиправданим обмеженням права на працю".
Реклама:
Ініціаторка проєкту Даля Асанавічюте пояснила, що йдеться про таку вимогу виключно для тих працівників, які безпосередньо взаємодіють з клієнтами.
"Тобто, якщо людина ремонтує взуття – мовні навички не мають значення, але якщо він також приймає замовлення і обслуговує клієнтів – тоді потрібно володіти литовською мовою на базовому рівні", – пояснила вона.
Депутатка додала, що висуває ініціативу не через наявність масштабної проблеми, а "превентивно".
Очільник литовської конфедерації роботодавців Данас Арлаускас схвально висловився про ідею, зазначивши, що і держава, і роботодавці мають прагнути до того, щоб іноземці, які живуть і працюють у Литві, володіли литовською.
"Забезпечення базових мовних навичок – це справа держави, адже це питання також нацбезпеки. А згодом роботодавець може дбати про підвищення кваліфікації таких працівників," – зазначив він.
У Державній службі захисту прав споживачів зазначають, що масових скарг на непорозуміння через незнання мови або відсутність інформації про товар литовською немає, проте такі теж надходять і складають близько 5% від загальної кількості.