Як ветерану підготувати «цивільне» резюме – шаблон та інструкція
Як допомогти реалізувати себе ветеранам у цивільних професіях, які повернулись з фронту, — про це в ексклюзивній колонці для AIN.UA розповідає Катерина Маргітіч-Філіппова, співзасновниця проєкту «After Front: до професійного життя після фронту».
Це — четвертий матеріал з серії колонок для роботодавців, які найматимуть демобілізованих військовослужбовців, і самих ветеранів, що шукають цивільну роботу.
![](/media/131b2be7a5fa47b096dc1cf1c270a045.jpg)
Ви, ветеране, вже повернулися до мирного життя і, найімовірніше, перед вами зараз стоїть непроста задача — підготуватися до розмови з рекрутером і пройти робочу співбесіду. І основний інструмент для цього — резюме. На сьогодні це вирішальний аркуш, за яким рекрутери відбирають людей для подальших інтерв’ю.
Найголовніше, що треба пам’ятати: ваша цільова аудиторія у цьому процесі — це рекрутери, які передивляються сотні запитів на роботу кожного дня. Ваша ціль — зробити так, щоб саме ваше резюме було відібраним серед інших десятків схожих. У процесі його створення вам необхідно подумати про свого кінцевого читача: рекрутеру має бути інтуїтивно зрозуміло, де і яку інформацію про свій досвід ви розмістили.
Як це зробити? Треба написати таке резюме, аби лише одна сторінка документа максимально збігалась з вимогами вакансії і говорила за вас красномовніше, ніж будь-які слова.
![](/media/e31334c370144333acf91901d9df86ec.jpg)
Головні принципи
Технічні вимоги
Структура резюме
Практичні поради
- зрозуміти, що ваше резюме дійсно відповідає вакансії;
- відредагувати його, якщо ви побачили, що у вимогах до позиції є щось таке, у чому ви маєте досвід, але цього немає в переліку навичок.
А ось тут дуже крутий документ від Harvard Extension School про те, як писати резюме та супровідні листи.
Прочитавши ваш текст, рекрутер має зрозуміти, що саме ви підходите за досвідом під цю вакансію й що ви неабияк зацікавлені в отриманні цієї посади. Тоді ви вигідно вирізнятиметесь з-поміж десятків інших кандидатів.
- Скласти карʼєрну карту і визначити професію.
- Пропрацювати ваш досвід, виділити сильні сторони.
- Трансформувати все це в тези і викласти їх в резюме.
- Зорієнтуватись на ринку праці і потренуватись у проходженні співбесіди.
Такі послуги надаються, як за гроші, так і на благодійних основах.
Ось, наприклад, у ГО ЦЗВЛ (Центр зайнятості вільних людей) є послуга безкоштовних консультації для ветеранів.
Важливі моменти
Як описати військовий досвід?
Ваш досвід на війні – це важливо. Ви там виконували певні функції, набули досвіду та опанували конкретні навички. Тож з погляду роботодавця ЗСУ – це така ж сама компанія для працевлаштування, як і всі інші.
Подивімось, як ветерани вказують в своєму резюме військовий досвід:
Тож, ваша задача – описати, що ви на останньому місці роботи робили/навчились робити. Звичайно ж, це не має вести за собою розголошення державної таємниці (ми розуміємо, що є деякі посади та задачі, про які не можна ані писати, ані говорити).
Приклади
![](/media/cffbe82700e548bcba5dc0753af00583.jpg)
![](/media/857676c654ba41f388324918a0ebafd7.jpg)
Шаблон резюме, який можна брати в роботу.
Опис досвіду роботи
- Погано: проводив/ла переговори з клієнтами. Добре: за 3 роки провів/ла 15 переговорів з клієнтами із США, 5 з них підписали контракти на суму від 100 000 доларів кожний.
- Погано: маю досвід управління командою. Добре: успішно управляв/ла командою від 5 до 60 людей в різні періоди часу. Займався/лася навчанням новачків, які далі виросли в команді до рівня сеньйорів\менеджерів.
Опис військового досвіду:
Як пишуть: служив/ла у ЗСУ.
Як підсилити: проходив/ла службу в ЗСУ на позиції старшого сержанта роти, офіцерський склад.
Як пишуть: ведення документації.
Як підсилити:
- розробляв/ла та вів/ла кадрову документацію (накази, призначення, відрядження та ін.) в бригаді;
- розробляв/ла нормативні документи для ремонту устаткування: аналіз показників, складання кошторисів на проведення ремонтних робіт і т.д.
Як пишуть: розвідник.
Як підсилити: робота в розвідці, проведення розвідувальних дій.
- організовував/ла спостереження за місцевістю;
- проводив/ла аналіз місцевості та всіх необхідних об’єктів для подальшого створення плану;
- приймав/ла участь в розробці плану операцій, визначав призначення учасників;
- вів/ла операцію, давав коригування в разі зміни обставин (оперативне реагування).
Як пишуть: працював/ла з рацією.
Як краще підсилити: технік звʼязку.
- відповідав/ла за налагодженням радіозвʼязку між підрозділами;
- встановлював/ла і налаштовував/ла старлінки;
- налаштовував/ла обладнання для звʼязку та компʼютерною мережею (тут можна вказати приклади техніки за можливості);
- відповідав/ла за розпізнавання радіоданих, позивних, сигналів оповіщення і управління;
- керував/-ла роботою групи з 4 людей у підтриманні зв’язку: подавав/-ла команди, розпорядження, сигнали, організовував/-ла та контролював/-ла роботу чергових;
- організовував/-ла роботу з інженерного облаштування і маскування робочих місць радіотелефоністів.
Авторка: Катерина Маргітіч-Філіппова, співзасновниця проєкту «After Front: до професійного життя після фронту».