Мы в соціальних мережах

Facebook

Showreel

Video

Знайшли слабке місце. Хід контрнаступу ЗСУ

00:39:01

  Вважається, що український контрнаступ досяг своєї першої кульмінації – штурму першої лінії оборони окупантів. Ключовим залишається питання – куди ЗСУ спрямують свій основний удар?   Найперспективніший напрямок   Військовий оглядач Денис Попович вважає найвигіднішим нарівнем для українського наступ – південний, від Великої Новосілки до Бердянська.   Саме на цьому напрямі ЗСУ напередодні звільнили населений пункт Старомайорського, що, швидше за все, змусить росіян відійти вже до Урожайного — це сусідній населений пункт.   “Далі перед Старомлинівкою є ще один населений пункт — Завітне Бажання. Тобто основний опорник у росіян у Старомлинівці, але говорять про те, що Завітне Бажання також суттєво у них укріплено. Тому зараз треба буде дивитися, як далі наші поводитимуться. По-перше, чи відійде противник від Урожайного, і по-друге, які резерви вводитимуться у бій як з того боку, так і з іншого. Зі Старомлинівкою може бути важко, але кажуть, що це основний опорний пункт”, - зазначає Попович.   Старомлинівка – це вже друга лінія оборони. Тобто на цьому напрямі ЗСУ просунулися найдалі.   Інтрига зберігається   Насправді форма операції ЗСУ противнику все ще неясна, зазначають військовий аналітик. Українці продовжують атакувати на не пов'язаних між собою географічно напрямках. Населені пункти, за які йдуть бої, стоять один від одного на десятки кілометрів. Напрям головного удару все ще не вгадується.   Російське командування поки не перекидає великі резерви туди, де атакують ЗСУ (якщо не рахувати бахмутський фронт, де ЗС РФ довелося терміново з резервів формувати нове угруповання замість корпусу ПВК Вагнера, що пішов у тил), зате задіяло резерви для власного наступу на північному сході України. на кордоні Харківської, Луганської та Донецької областей. Воно, очевидно, має відвернути українські ресурси від Бахмута та півдня країни.   Оріхов та Бахмут   Прорив бронетехнікою трасою від Орєхова на Токмак — важливий логістичний центр у тилу російської оборони в Запорізькій області — був одним із ключових задумів ЗСУ. Однак шлях у сім кілометрів по “нічийній землі” до найближчого укріпленого російською армією селища Роботино розтягнувся майже на два місяці. Нарешті до 20-го числа липня ЗСУ вдалося обійти Роботине зі сходу і просунутися до нього з півночі.   На Бахмутському напрямку ЗСУ змогли відтіснити підрозділи ЗС РФ, які змінили ПВК Вагнера, від каналу Сіверський Донець - Донбас і траси Бахмут - Костянтинівка. В останні тижні українські війська, незважаючи на перекидання в цей район російських резервів, змогли в основному захопити укріпрайон ЗС РФ на пагорбах на захід від сіл Кліщеївка та Андріївка.  

У світі формується новий океан, який розділить Африку на дві частини

00:37:23

        Дослідники заявили, що тектонічні плити Африки та Аравії стикаються в пустелі і поступово розходяться вже близько 30 мільйонів років. За їхніми словами, такий самий рух розколов і Червоне море, повідомляє The New Times .   За словами доктора Едвіна Дінді з відділу геології факультету науки і технологій Університету Найробі, цілком можливо, що вздовж східного рукава Африканської рифтової долини дійсно формується океан.   "Східний рукав Рифтової долини доволі активний, це видно по численних поштовхах, що відбуваються навколо нього, однак для того, щоб це сталося, знадобиться багато часу, можливо, мільйони років", – заявив він.   Геологи вважають, що Земля утворилася 4,5 мільярда років тому. Слідом за формуванням континентальної кори 3,2 мільярда років тому почалося формування континентального шельфу, коли породи, що тануть під земною поверхнею, проштовхнулися через колони на землю, сформувавши суперконтинент.   Дінді заявив, що тектонічні плити перебувають у стані руху, водночас деякі з них зміщуються одна відносно одної вздовж зон розломів, деякі падають одна під одну, тоді як інші стикаються одна з одною, відриваючись одна від одної на плитах, що розходяться. Цей рух призвів до формування різних континентів, якими ми їх знаємо сьогодні: Африка, Південна Америка, Північна Америка, Європа, Азія та Австралія.   Також Дінді стверджує, що безперервний рух усередині континентальної кори також призвів до формування Східно-Африканської рифтової долини, яка продовжує залишатися активною і розширюватися, що може призвести до утворення нового океану в Африці.   "Але це станеться не відразу, це станеться через мільйони років. Пам'ятайте, що знадобилося понад 30 мільйонів років, щоб товщина навколо рифтової долини зменшилася з 40 кілометрів до 35 кілометрів, а це означає, що буде потрібно ще багато років, щоб скинути ще п'ять кілометрів", – сказав вчений.   Зазначимо, Східно-Африканська рифтова долина, також відома як Афро-Арабська рифтова долина, є одним із найбільших рифтів на поверхні Землі, який простягається від Йорданії в південно-західній Азії на південь через східну Африку до Мозамбіку.   Довжина системи становить близько 6 400 кілометрів, а ширина в середньому становить від 48 до 64 кілометрів.    

Розроблено автомобіль, здатний очищати повітря від вуглекислого газу

00:37:23

  Студентська команда TU/ecomotive з Технологічного університету Ейндховена розробила електромобіль на сонячній енергії, що вловлює вуглекислий газ. Концепт-кар під назвою Zem зберігає CO2 у спеціально розроблених фільтрах, повідомляє CNN .   Це єдиний у своєму роді прототип. Він використовує пристрій для вловлювання вуглецю, встановлений на днище і поглинає та зберігає більше CO2, ніж виділяє. Щоб скоротити відходи і виробничі викиди, кузов і рама надруковані на 3D-принтері з використанням переробленого пластику, а салон оздоблений веганською шкірою з ананасів.   "Ми впровадили так багато технологій в один автомобіль, щоб дійсно показати, на що вони здатні всі разом. У майбутньому технологія вловлювання вуглецю може бути модернізована на існуючих транспортних засобах і допоможе боротися з деякими викидами від одного мільярда легкових автомобілів, які зараз курсують дорогами світу", – зазначили розробники.   Електромобіль має два фільтри під машиною, поряд з кожним переднім колісом. Повітря проходить через фільтр під час руху автомобіля, а СО2 прилипає до спеціальної крупинки усередині фільтра. Фільтр необхідно очищати кожні 200 миль, тому студенти розробили спеціальну зарядну станцію для електромобілів, з якої можна вилучити CO2. Потім його можна повторно використовувати для інших видів палива, таких як чистий водень, або зберігати під землею у геологічних формаціях, щоб не допустити потрапляння CO2 в атмосферу.   "Якщо врахувати, що ми ніколи не станемо на 100% вільними від викопного палива чи принаймні без викидів вуглекислого газу, то нам доведеться отримувати (CO2) назад з повітря", – додали студенти.