Судно Ever Given нарешті залишить Суецький канал - BBC News Україна
Судно Ever Given нарешті залишить Суецький канал
6 хвилин(и) тому

Судно Ever Given, яке у березні тривалий час блокувало один із головних міжнародних торговельних шляхів, нарешті залишить Суецький канал.
Хоча з мілини контейнеровоз зняли ще кілька місяців тому, до цього часу тривала суперечка між адміністрацією каналу, власником судна та страховою компанією - щодо компенсацій економічних збитків, до яких призвело блокування.
Тепер усі повідомили, що досягли угоди: її урочисто підпишуть 7 липня - тоді ж Ever Given залишить Суецький канал.
Фінансові деталі домовленостей не розголошують.
Раніше адміністрація Суецького каналу (SCA) вимагала понад 900 мільйонів доларів компенсації. У страховій компанії UK Club цю цифру називали необґрунтовано завищеною.
Пізніше SCA знизила бажану суму до 550 мільйонів, однак на якій цифрі зрештою зупинилися перемовини - невідомо.
Наразі судно перебуває в районі Великого Гіркого озера - це найширша частина Суецького каналу.
400-метровий контейнеровоз Ever Given застряг посеред Суецького каналу 23 березня, перегородивши його на 6 днів і повністю заблокувавши рух для інших суден.
На борту перебували 18 тисяч контейнерів із товарами на понад 700 мільйонів доларів.
Над тим, аби зрушити Ever Given з місця, кілька днів працювала ціла флотилія буксирів.

Водночас із цим ніс та корму корабля намагалися підкопати за допомогою земснарядів, які видалили тисячі тонн піску та глини.
Роботи ускладнювали постійні приливи та відливи, а також сильний вітер.
Якби усі вжиті заходи не закінчилися успіхом, залишався б останній варіант: розвантажити Ever Given і злити пальне, аби підвищити його плавучість.
Але така операція могла виявитися дуже дорогою і тривалою: щоб зняти з судна тисячі контейнерів, на місце довелося б доставити спеціальні крани, що дуже непросто.

До того ж під час розвантаження могло статися розбалансування, яке теоретично могло загрожувати кораблю розламом.
На щастя, до цього не дійшло, і спільних зусиль земснарядів, екскаваторів і буксирів виявилося достатньо, щоб зняти Ever Given з мілини.
Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі. За оцінками, через нього проходить приблизно 12% світової торгівлі, тож кожна година простою кораблів обходилася у величезні суми.

Чимало кораблів вирішили не чекати розблокування Ever Given, а розвернулися, аби доправити вантаж іншими - хоча й довшими - маршрутами.
Востаннє подібний інцидент у Суецькому каналі стався у 2017 році, коли через технічні проблеми на мілину сів японський контейнеровоз.
Тоді, щоправда, єгиптянам вдалося відновити судноплавство за кілька годин.
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram або Viber!