Санкції можуть скоротити експорт російської нафти з портів Балтії на 20%
Експорт флагманської російської нафти Urals з портів Балтійського моря може скоротитися на п'яту частину в грудні після того, як західні ціни та ембарго ЄС на російську нафту набули чинності.
Про це повідомляє "Європейська правда" із посиланням на Reuters.
Трейдери заявили, що Росія не змогла повністю перенаправити експорт Urals з Європи на інші ринки, зокрема, в Індію і Китай, і їй було важко знайти достатню кількість відповідних суден.
Згідно з даними трейдерів і розрахунками Reuters, експорт Urals з портів Балтійського моря, ймовірно, впаде до 5 млн тонн в цьому місяці з 6 млн тонн в листопаді. За деякими оцінками, до 4,7 млн тонн.
Європейський Союз, країни "Великої сімки" та Австралія запровадили обмеження ціни на російську нафту на рівні 60 доларів за барель з 5 грудня на додаток до ембарго ЄС на імпорт російської нафти морським шляхом та аналогічних зобов'язань США, Канади, Японії та Великої Британії.
Обмеження дозволяє країнам, які не є членами ЄС, імпортувати морську російську нафту, але забороняє судноплавним, страховим і перестрахувальним компаніям обробляти вантажі з російською нафтою по всьому світу, якщо тільки вона не продається за ціною нижче 60 доларів США.
У грудні нафта марки Urals продавалася зі значними знижками, а домінуючий покупець Індія купувала барелі за ціною значно нижчою за $60.
Вплив санкцій на відвантаження Urals з балтійських портів Росії посилився через дефіцит незахідного тоннажу, слабку експортну економіку та помірний попит на цю нафту в Азії, особливо в Китаї.
Трубопровідна монополія "Транснефть" не змогла заповнити деякі з доступних слотів завантаження через відсутність заявок від виробників, повідомили трейдери. Деякі інші слоти були відкладені або скасовані.
Раніше повідомлялося, що постачання російської нафти морським транспортом обвалилися в перший повний тиждень дії санкцій Групи семи та ЄС, спрямованих проти доходів Москви від продажу нафти.