«Раніше я вірив у цифри, а тепер — у людей», — Денис Боков, Chief Business Officer, Parimatch Ukraine
учасРобота бізнесу під час війни не припиняється. Ба більше, це й так складний квест, а у поточних реаліях – боротьба за виживання. Одна з головних зон росту для масштабування Parimatch Ukraine: запуск нових ринків й проєктів. У матеріалі Денис Боков, Chief Business Officer в Parimatch Ukraine розповів, чому це важливо для компанії та для будь-якого бізнесу, та розкрив особливості стратегії Parimatch.

Про стратегічні цілі Parimatch Ukraine
Утримання частки ринку в Україні
Звісно, кожна компанія, що є лідером на ринку у своїй галузі, хотіла б назавжди залишитись першою. І ми всі розуміємо, що змінюється ринок, умови та потреби клієнтів.
«Сучасний світ трансформується настільки швидко, що виграє той, хто зможе випередити ці зміни. А війна тільки прискорює темп».
Для бізнесу частка ринку визначає його перспективність та надійність. Тому одна зі складових стратегії Parimatch Ukraine полягає у розробці інновацій, вдосконалення продукту, та захисту своєї частки ринку. Ми будемо працювати над покращенням платформи аби персоналізувати контент та краще взаємодіяти з користувачем. Основна робота, що ми ведемо – більше і краще знати клієнта і пропонувати йому максимально релевантні розваги за його вподобаннями.
Постійний пошук точок зростання й поліпшень бізнес-показників
Мети просто утримати частку ринку недостатньо. Бо бізнес, який не зростає та не розвивається зможе хіба що «якось» триматись на плаву. Це точно не про Parimatch. Тому ми постійно працюємо над вивченням ринку, аналізом статистики, взаємодією з партнерами, вивченням потреб та «болі» клієнтів. Власне, моя особиста ставка – на аналітику, на цифри, на оцінку ефективності. І результати Parimatch Ukraine доводять, що ця ставка «зіграла».
Синергія цілей бізнесу та команди
Бізнес починається з людини, тому і до і після початку повномасштабної війни росії проти України ми насамперед зберігали й розвивали команду.
«Нашими першочерговими спільними цінностями є проукраїнська позиція і допомога країні, ми ще більше уваги приділяємо саме соціальній відповідальності, що несе і бізнес, і кожен член команди особисто».
Ми допомагаємо команді у питаннях безпеки та побуту. Бо стабільність їхнього морального та фінансового стану означає якісну роботу бізнесу. Наша спільна налагоджена робота вже дозволяє повертатись на довоєнні бізнес-показники.
Географічна та продуктова експансія
Є дві умовні моделі експансії компаній. Перша – відкриття свого представництва у новій країні. Однак ця модель потребує довгої підготовки й врешті решт може бути менш рентабельною. Друга – вихід під власним наявним брендом, навіть можливо з партнером. Зараз власний і успішний бренд та його впізнаваність дають суттєву конкурентну перевагу. Для експансії ми розглядаємо саме цю модель і, сподіваємося, що невдовзі будемо готові розповісти подробиці лончу своєї торгової марки у новій країні.
Про критерії вибору ринку для потенційної експансії
Ми у Parimatch вважаємо, що бізнес повинен масштабуватись. А вихід на нові ринки – це не просто частина стратегії, а й важливий фактор успіху. Ми маємо чотири основні критерії стосовно вибору ринку для експансії.
Не можна просто взяти та вийти на новий ринок завтра. Перш ніж це зробити ми проводимо складні та тривалі дослідження, витрачаємо час на аналіз конкурентів та тести маркетингових гіпотез. Наприклад, ми можемо бачити потенціал ринку, але у фіналі зрозуміти, що наразі маємо інші фінансові пріоритети.
Не менш важливо розуміти юридичну специфіку кожної нової країни, оскільки законодавство всюди відрізняється. Тому наш Legal&Regulations department проводить кропітку роботу з виявлення всіх можливих підводних каменів. Для розуміння системи оподаткування та специфіки ринку ми можемо залучити локальних фахівців.
Про якір розвитку у часи турбулентності
Робота бізнесу – це не тільки стратегії та плани продажів. Будь-який бізнес починається з людини, й живе, завдяки їй. Я бачу два основних чинники успіху, які допомогли нам продовжувати розвиватися в умовах турбулентності та нестабільності:
КомандПовернення до відносно звичного темпу та режиму роботи – це заслуга кожного працівника – від head до junior. Ми разом проходимо кожний складний етап та залишаємось чесними один з одним. Нещодавно у компанії відбувся перегляд фінансової частини мотивації: була запроваджена оновлена та більш зрозуміла модель бонусної системи. Головне, аби люди були мотивовані і мали бажання рости та розвиватися разом з компанією.

Ми повернули значну частину команди, які у квітні були вимушені скоротити. Проте є співробітники, яким компанія й до сьогодні надає щомісячну фінансову допомогу, і буде це робити до кінця 2022 року. Деяким співробітникам ми погодили програму компенсації витрат на навчання, з метою перекваліфікації, аби збільшити можливість знайти нову роботу в новій реальності.
Допомога країні важливіша за бренд-евернес
Parimatch – бренд, народжений в Україні. Parimatch Ukraine – це український бізнес. Ми активно допомагаємо країні, ЗСУ. Ми будемо допомагати відбудовувати країну після перемоги. Це – наша позиція, яка доведена справами. Системна допомога переросла у стратегічну співпрацю і дозволила нам стати офіційним партнером фандрейзингової платформи UNITED24. Тепер це передбачає не лише фінансову допомогу, а медійну підтримку за участі світових зірок спорту. Тому, готуємо нові масштабні проєкти та ще здивуємо!