Подзаработать летом. Какие специалиты сферы услуг сейчас наиболее востребованы
Нет таких сфер деятельности, где бы не отразилась пандемия. Сфера услуг — не исключение. Но в начале лета, когда все регионы страны перешли в «зеленые зоны», рынок взорвался предложениями подработки и постоянной занятости.
Економіка наче прокинулася після сплячки, спричиненою серією локдаунів, — і це підтверджує аналітика платформи онлайн-оголошень.
Цього року, навіть попри карантинні обмеження, пожвавлюється попит на сезонних робітників і поступово оживає туристична сфера. Тому й зростає потреба в операторах і посередниках у сфері туризму й міграції, хто допоможе, наприклад, з оформленням візи. Це показує і статистика даних OLX: навесні 2020 року категорія оголошень «Туризм/іміграція» займала найнижчі позиції за кількістю оголошень, а цьогоріч уже зросла майже вдвічі.
Поряд із цим, очевидно, чимало бізнесів не пройшли випробування пандемічними обмеженнями. А тому охочих продати власний бізнес — від кіосків до ресторанів — у порівнянні з минулим роком стало суттєво більше. Якщо у тогорічні весняні місяці оголошень про продаж бізнесу було 4,7 тис., то у 2021 їх стало 9,3 тис. Зараз в Україні стабілізувалася епідситуація та керівництво країни пом’якшило карантинні обмеження. Тож є надія, що новим власникам бізнесу вдасться заробити цього літа.
Ще одним цікавим явищем стала поява нового досить популярного запиту: послуги медперсоналу вдома, зокрема медсестер, які з осені минулого року користувачі шукають усе частіше. Уже цієї весни такий запит ввели більше 240 тис. разів. Очевидно, це пов’язано із тривалим відновленням тих, хто перехворів на ковід, і з неможливістю чи й небажанням деяких хворих перебувати в лікарнях саме через пандемію. Як довго протримається попит на ці послуги, скоріше за все, залежатиме від ситуації з захворюваністю.
Попит на послуги масажистів не покидає вершини списку пошукових запитів роками. Однак у 2021-ому частота запитів стала стрімко зростати: з близько півмільйона навесні 2020-го — до 2,4 млн у цьогорічні весняні місяці. Хоча пік — майже 2,7 млн запитів — припав на зиму, очевидно, що попит на послуги масажистів поки не планує серйозно знижуватися. Можемо тільки припускати, що його спричинило: метод боротьби зі стресом, потреба у постковідній реабілітації чи проблеми зі спиною в офісних працівників, масово переведених на віддалений режим роботи — масажисти залишатимуться на вагу золота.
Цього сезону українці однозначно налаштовані й на ремонт осель. За даними OLX, впродовж цієї весни запит «ремонт квартир» тримав за собою другу позицію, тоді як минулоріч був лише шостим. За весняний квартал 2021 року послуги з ремонту квартир шукали близько 1,9 млн разів. Але в ніші зросла також і конкуренція: навесні 2020-го у категорії «Будівництво/ремонт/прибирання» було 38 тис. оголошень, а весняний квартал цьогоріч підняв показники більш ніж удвічі - до 89 тис. пропозицій. Тому фахівці й бізнеси, які займаються будівництвом і ремонтом, будуть одними з найбільш затребуваних та конкурентно-спроможних цього літа.
Що ж до інших видів ремонту, то з кінця весни в топ запитів стабільно потрапляють «холодильна вітрина» і «ремонт холодильників». Навіть попри прохолодну цьогорічну весну, користувачі OLX шукали холодильну вітрину майже 700 тис. разів. Таке обладнання не втрачає актуальності практично цілий рік, але звісно частіше ламається і більш гостро необхідне бізнесу саме влітку. Тому фахівці з ремонту й продажу холодильного устаткування цілком можуть розраховувати і на цей сезон.
Ринок послуг завжди досить чутливий до загальних тенденцій, особливо коли йдеться про короткотермінові речі, як-от масаж чи ремонт обладнання. Судячи з кількості пропозицій роботи, нинішнє літо поки не обіцяє різких негативних змін для фахівців і бізнесів, що надають послуги. Тому необхідно швидко реагувати на зростання попиту допоки епідемічна ситуація лишається стабільною.